W godzinach komunikacyjnego szczytu panuje tam chaos, zwłaszcza że dworzec jest bezpośrednio połączony ze stacją metra. Już kilkakrotnie z powodu tłoku dochodziło do niebezpiecznych sytuacji na peronach, źle skomunikowanych z budynkiem głównym i wyjściami w kierunku miasta.
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) zdecydowała się na budowę nowego przejścia podziemnego, które ułatwi funkcjonowanie dworca przy szybko rosnącym ruchu podróżnych. Blisko 100-metrowe przejście pod torami umożliwi pasażerom łatwiejsze dojście zarówno na perony jak i do miejskiej komunikacji, w tym również metra.
Do nowego tunelu zaplanowano wejście od strony Żoliborza z ul. Indrzejczyka, które będzie wyposażone w schody oraz windę. Po drugiej stronie stacji tunel zostanie połączony z dotychczasowym przejściem podziemnym prowadzącym do budynku dworca oraz metra. Schody tradycyjne oraz ruchome będą prowadzić na perony 2, 3 oraz 4.
Czytaj więcej
Trwająca modernizacja linii warszawskiego węzła kolejowego znowu da się we znaki mieszkańcom warszawskiej aglomeracji.
Jak stwierdził Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, stacja Warszawa Gdańska będzie ważnym punktem przesiadkowym podczas modernizacji warszawskiej linii średnicowej. - Chcemy zwiększyć możliwości lepszej obsługi pasażerów na stacji – powiedział.