8 września sprzedano prawie 59,9 tys. biletów, najwięcej w historii.. Cztery dni wcześniej niewiele mniej – blisko 58,4 tys. - Widzimy, że pasażerowie cenią sobie możliwość zakupu biletów poprzez aplikacje. Dlatego niebawem uruchomimy pełną wersję aplikacji Transport GZM, w której już teraz można kupić wszystkie bilety dostępne w taryfie Zarządu Transportu Miejskiego. Dotyczy to również biletów okresowych, których nie ma w aplikacjach zewnętrznych – zapowiada Kazimierz Karolczak – przewodniczący GZM.
Jeszcze w sierpniu ZTM wprowadził nową metodę kupowania biletów w aplikacjach – zeskanuj i jedź. Mając w telefonie moBilet, Jakdojade, mPay, SkyCasch czy z Biletem.pl wystarczy wybrać konkretny bilet, np. jednorazowy czy średniookresowy, następnie zeskanować w tramwaju czy autobusie kod QR i wpisać sześć cyfr znajdujących się na naklejce pod tym kodem. Obowiązującą, ważną zasadą pozostaje to, że zakup biletu jest równoznaczny z jego skasowaniem.
Mimo obaw, zmiana sposobu zakupu biletów elektronicznych na skanowanie kodów QR lub ręczne wpisywanie kodu nie wpłynęła na ilość sprzedawanych biletów. Wręcz przeciwnie, z czego operator jest zadowolony. - Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest zablokowanie na czas kontroli w danym pojeździe możliwości sprzedaży biletów poprzez aplikacje. A to oznacza uszczelnienie systemu i większe wpływy z biletów – mówi Łukasz Zych, rzecznik GZM.
Jesienią pojawią się nowe funkcjonalności w aplikacji Transport GZM, który to system docelowo zastąpi Śląską Kartę Usług Publicznych. Uruchomiona zostanie opcja Podróż Start/Stop, w ramach której dostępne będą bilety 5-cio, 10-cio i 15-tominutowe, 30 minutowa bezpłatna pauza na przesiadkę i optymalizacja przejazdów. Na koniec dnia system przenalizuje wszystkie przejazdy Start/Stop i dobierze najkorzystniejszy finansowo dla pasażera przedział czasowy.
Nie tylko na Śląsku mobilne płatności w autobusach i tramwajach błyskawicznie znajdują zwolenników. ZTM Warszawa już w pierwszej połowie roku podsumował sposoby płatności za przejazdy komunikacją miejską. W maju na kupno biletów krótkookresowych poprzez aplikację decydowała się już przeszło jedna trzecia pasażerów. W ciągu roku wynik ten poprawił się o 8 punktów procentowych, sięgając 37 proc.. Jednocześnie sam rynek mobilny urósł rok do roku aż o 47 proc.