Co zatem zrobić, gdy coś zostanie w pociągu lub na peronie kolejki podziemnej? W pierwszej kolejności warto zajrzeć lub zadzwonić do Punktu Odbioru Rzeczy Znalezionych, który regularnie pomaga pasażerom odzyskać ich zguby.
Metro przewozi dziennie ponad 700 tys. pasażerów. Korzystają oni z podziemnej kolejki jadąc do szkoły, pracy, na spotkanie ze znajomymi. Czasem w roztargnieniu zdarza się, że ktoś zostawi telefon lub nie zauważy, że wypadły mu z kieszeni klucze. Rocznie to prawie 3 tysiące zostawionych w pociągach metra lub na peronach przedmiotów – blisko osiem zgub dziennie.
Punkt odbioru na stacji Stadion
Jeżeli zorientowaliśmy się, że coś zgubiliśmy i podejrzewamy, że mogło to się stać w metrze, można w łatwy sposób to sprawdzić. Informację o tym, co zostało znalezione, można uzyskać, dzwoniąc na numer (22) 655-42-42 lub wysyłając mail na adres info@metro.waw.pl. Pracownicy metra sprawdzą, czy dana rzecz została znaleziona i wyjaśnią, co zrobić, żeby ją odebrać.
Jest jednak miejsce, gdzie można od razu szukać zaginionych skarbów, ale także odnieść znalezione przedmioty, pozostawione przez kogoś innego – znajduje się ono na antresoli stacji M2 Stadion Narodowy. Punkt Odbioru Rzeczy Znalezionych czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:00.
Średnio trafia tu 2800-2900 przedmiotów rocznie. Ponad jedna trzecia z nich „odnajduje” właściciela. Głównie są to telefony, klucze, czasem przedmioty sezonowe – latem parasole, zimą czapki i rękawiczki. Jednak zdarzają się przedmioty zupełnie nietypowe: kule ortopedyczne, hulajnogi, a ostatnio np. ręcznie robiona deskorolka.