Część jezdni zostanie zamknięta. Intensywne roboty trwają również na odnodze tej linii – na ulicy Gagarina. Za kilka dni plac budowy zajmie tam fragment ulicy Czerniakowskiej.
- Takie inwestycje, jak budowa trasy tramwajowej do Wilanowa, wymagają czasu. Zanim rozpocznie się układanie torowisk, trzeba wykonać prace przygotowawcze, które w tym przypadku polegają na przełożeniu dziesiątek kilometrów instalacji podziemnych. Dopiero wówczas widać prace na powierzchni – można zająć się montażem torów, przystanków i pozostałej infrastruktury. Wystarczy przejechać się ul. Puławską i zobaczyć, w jakim tempie realizowana jest dziś ta inwestycja – mówił prezydent Rafał Trzaskowski podczas wczorajszej sesji Rady Warszawy.
Tramwaje na Puławskiej ruszą już po wakacjach – pojadą one przez powstający węzeł torowy między Goworka i Rakowiecką. Do połowy przyszłego roku cała trasa tramwajowa do Wilanowa będzie kompletna. A przed końcem 2024 roku zostanie oddany ostatni odcinek – odnoga trasy wzdłuż ul. św. Bonifacego.
Co na budowie?
Na budowie pracuje dziennie średnio około 310-350 pracowników fizycznych, który wykorzystują nawet 280 różnego rodzaju maszyn. Trwają szeroko zakrojone roboty torowe. Na ulicy Puławskiej spawane są szyny, na skrzyżowaniu Puławskiej z Goworka montowane są smarownice torowe oraz łączone sploty torowe, a w ulicy Sobieskiego trwa tzw. kotwienie szyn. Intensywnie toczą się prace przy budowie podstacji trakcyjnych – na Sobieskiego na ukończeniu jest konstrukcja takiego budynku.
Na ulicach Spacerowej, Belwederskiej, Goworka oraz Sobieskiego trwa gigantyczna przebudowa sieci ciepłowniczej oraz dodatkowo w alei Rzeczypospolitej przebudowywane są miejsca, gdzie zbiegają się inne podziemne instalacje: teletechniczna, elektroenergetyczna i kanalizacja sanitarna.