Reklama

Krakowski tramwaj pod ziemią. Urzędnicy słuchają mieszkańców

Do końca czerwca potrwają konsultacje społeczne w Krakowie dotyczące aspektów środowiskowych pierwszego etapu premetra.

Publikacja: 20.06.2023 12:06

Planowana trasa pierwszego etapu krakowskiego premetra liczy ok. 10 km długości, z czego 5,6 to tune

Planowana trasa pierwszego etapu krakowskiego premetra liczy ok. 10 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem

Foto: Nelly Kamińska

Szybki, bezkolizyjny transport szynowy ma połączyć okolice Domu Handlowego Wanda z ulicą Piastowską. Kraków jest w trakcie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (DŚU)  budowa pierwszego etapu linii premetra.

- Opracowano już kartę informacyjną przedsięwzięcia, która została złożona do Wydziału Kształtowania Środowiska wraz z wnioskiem o wydanie DŚU.  Po analizie, organ wszczął podstępowanie administracyjne i wydał postanowienie o konieczności opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (ROOŚ) oraz określił zakres tego raportu  – mówi  Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Zmiany w komunikacji miejskiej. Automaty bez gotówki i papierowych biletów
Transport
Więcej miejskich autobusów na żądanie? „To bardzo potrzebne rozwiązanie”
Transport
Coraz więcej chińskich elektryków w polskich miastach
Transport
Na co dzień wożą mieszkańców, a w czasie klęsk żywiołowych – poszkodowanych
Transport
Mały autobus w dużym mieście. Też jest potrzebny
Reklama
Reklama