Szybki, bezkolizyjny transport szynowy ma połączyć okolice Domu Handlowego Wanda z ulicą Piastowską. Kraków jest w trakcie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (DŚU) budowa pierwszego etapu linii premetra.
- Opracowano już kartę informacyjną przedsięwzięcia, która została złożona do Wydziału Kształtowania Środowiska wraz z wnioskiem o wydanie DŚU. Po analizie, organ wszczął podstępowanie administracyjne i wydał postanowienie o konieczności opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (ROOŚ) oraz określił zakres tego raportu – mówi Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Konsultacje z mieszkańcami przed inwestycją
Jednym z jego elementów powinno być zbadanie oddziaływania inwestycji na mieszkańców jako części środowiska.
Dlatego miasto zorganizowało konsultacje społeczne, w ramach których mieszkańcy zostaną zaznajomieni z wpływem budowy oraz eksploatacji inwestycji obejmującej budowę I linii premetra (Etap I), a także zostaną zestawione zidentyfikowane przez mieszkańców potencjalne korzyści i zagrożenia wynikające z realizacji premetra.
W ramach rozmów z mieszkańcami odbywają się właśnie spotkania informacyjno-konsultacyjne oraz telefoniczne dyżury eksperckie.