Krakowski tramwaj pod ziemią. Urzędnicy słuchają mieszkańców

Do końca czerwca potrwają konsultacje społeczne w Krakowie dotyczące aspektów środowiskowych pierwszego etapu premetra.

Publikacja: 20.06.2023 12:06

Planowana trasa pierwszego etapu krakowskiego premetra liczy ok. 10 km długości, z czego 5,6 to tune

Planowana trasa pierwszego etapu krakowskiego premetra liczy ok. 10 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem

Foto: Nelly Kamińska

Szybki, bezkolizyjny transport szynowy ma połączyć okolice Domu Handlowego Wanda z ulicą Piastowską. Kraków jest w trakcie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia (DŚU)  budowa pierwszego etapu linii premetra.

- Opracowano już kartę informacyjną przedsięwzięcia, która została złożona do Wydziału Kształtowania Środowiska wraz z wnioskiem o wydanie DŚU.  Po analizie, organ wszczął podstępowanie administracyjne i wydał postanowienie o konieczności opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (ROOŚ) oraz określił zakres tego raportu  – mówi  Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów
Transport
CPK koryguje linię kolejową do granicy z Czechami
Transport
W miastach potrzebne są tramwaje dwukierunkowe i niskopodłogowe
Transport
Tychy budują rowerową autostradę do Katowic
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Agresja w komunikacji publicznej. Pasażerowie są coraz bardziej nieobliczalni