Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 20:26 Publikacja: 12.04.2023 17:41
W tym roku władze Starachowic spodziewają się dalszego wzrostu frekwencji w miejskich autobusach
Foto: adobestock
Jeśli w marcu 2022 r. starachowickie autobusy przewiozły 133 tysiące osób, to w ubiegłym miesiącu już 375 tysięcy. W sumie w ciągu roku od uruchomienia bezpłatnej komunikacji w mieście skorzystało z niej prawie 3,5 miliona pasażerów.
W tym roku władze miasta spodziewają się dalszego wzrostu frekwencji w miejskich autobusach. Od stycznia z bezpłatnej komunikacji miejskiej skorzystało już milion osób, podczas gdy w ubiegłym roku, w pierwszych trzech miesiącach jej funkcjonowania, przewieziono około 418 tysięcy osób. Wzrost liczby pasażerów jest więc ponad dwukrotny. Przy tym frekwencja jest dokładnie kontrolowana: jeśli początkowo wyliczano ją szacunkowo z powodu braku urządzeń rejestrujących ilość przewożonych osób, to w połowie ubiegłego roku we wszystkich autobusach zostały zamontowane bramki liczące.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowe autobusy kupowane przez samorządy będą nie tylko wozić pasażerów, ale w razie potrzeby – np. wystąpienia kl...
Poznańskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę co najmniej pięciu nowych minibusów. Także Gdańsk wykorzystuje takie...
Władze Krakowa i Stowarzyszenia Metropolia Krakowska zaapelowały do szefowej KE Ursuli von der Leyen i premiera...
Już wkrótce pasażerowie będą podróżować po Krakowie wyłącznie niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami. Umo...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
System inteligentnego transportu poprawi płynność ruchu i przyczyni się do ograniczenia emisji spalin. Kierowcy...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas