Reklama

Bezpłatna komunikacja działa. W tym mieście zwiększyła frekwencję trzykrotnie

W Starachowicach właśnie minął rok od udostępnienia mieszkańcom darmowych przejazdów miejskimi autobusami. Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę: frekwencja wzrosła trzykrotnie.

Publikacja: 12.04.2023 17:41

W tym roku władze Starachowic spodziewają się dalszego wzrostu frekwencji w miejskich autobusach

W tym roku władze Starachowic spodziewają się dalszego wzrostu frekwencji w miejskich autobusach

Foto: adobestock

Jeśli w marcu 2022 r. starachowickie autobusy przewiozły 133 tysiące osób, to w ubiegłym miesiącu już 375 tysięcy. W sumie w ciągu roku od uruchomienia bezpłatnej komunikacji w mieście skorzystało z niej prawie 3,5 miliona pasażerów.

W tym roku władze miasta spodziewają się dalszego wzrostu frekwencji w miejskich autobusach. Od stycznia z bezpłatnej komunikacji miejskiej skorzystało już milion osób, podczas gdy w ubiegłym roku, w pierwszych trzech miesiącach jej funkcjonowania, przewieziono około 418 tysięcy osób. Wzrost liczby pasażerów jest więc ponad dwukrotny. Przy tym frekwencja jest dokładnie kontrolowana: jeśli początkowo wyliczano ją szacunkowo z powodu braku urządzeń rejestrujących ilość przewożonych osób, to w połowie ubiegłego roku we wszystkich autobusach zostały zamontowane bramki liczące.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Na co dzień wożą mieszkańców, a w czasie klęsk żywiołowych – poszkodowanych
Transport
Mały autobus w dużym mieście. Też jest potrzebny
Transport
Kraków zabiega o dofinansowanie z KPO na wprowadzenie strefy czystego transportu
Transport
Kraków bez wysokiej podłogi. Umowa na 30 tramwajów za ponad 0,5 mld zł
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Transport
Dotacja z UE zmniejszy korki w Krakowie
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama