- Nowe rowery City Bike Global dostarczone zostaną w ramach obowiązującej umowy - bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez samorządy – zapowiada Katarzyna Kołodziejska, z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS).
Miały być stare, a będą nowe
Trójmiejskie gminy z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot w 2018 roku podpisały umowę z firmą NB Tricity na uruchomienie roweru metropolitalnego. System ten nazwano Mevo.
Docelowo miał składać się on składać z 4080 rowerów wspomaganych elektrycznie, dostępnych na terenie 14 miast Trójmiasta i okolicznych gmin. To był projekt o wartości 40 mln zł z czego 17 mln zł było dofinansowaniem unijnym.
Umowa miała obowiązywać sześć lat. Ale skończyła się znacznie szybciej, bo już w październiku 2019 roku, zaledwie po kilku miesiącach.
W ub. roku trójmiejskie gminy wybrały nowego operatora - hiszpańską spółkę City Bike Global. System Mevo 2 ma zostać uruchomiony na terenie Gdańska, Gdyni, Sopotu, Żukowa, Redy, Pruszcza Gdańskiego, Tczewa, Sierakowic, Rumii, Somonina, Stężycy, Kartuz, Pucka Władysławowo a także Kolbud i Kosakowa. Do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów oraz 717 stacji