Aktualizacja: 13.03.2025 15:47 Publikacja: 07.12.2022 13:43
Foto: Adobe Stock
Rosnący do niedawna udział bezemisyjnych i niskoemisyjnych autobusów w zakupach miejskich spółek przewozowych modernizujących swoje floty wyraźnie słabnie. Widać to zwłaszcza w przypadku rejestracji nowych miejskich autobusów elektrycznych. Miasta z powrotem zaczynają stawiać na trujące, za to znacznie tańsze diesle.
Jak podaje w raporcie firma analityczna JMK Analizy Rynku Transportowego, w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2022 r. w kraju zarejestrowanych zostało 240 autobusów z napędem alternatywnym, co dało im ponad 26-procentowy udział w całym autobusowym rynku. Najwięcej jest ich w miastach, bo w publicznej miejskiej komunikacji ich rola jest kluczowa dla zmniejszenia emisji z transportu. Jednak o ile w ubiegłym roku udział takich pojazdów w zakupach nowego taboru sięgał 63,8 proc., to w okresie od stycznia do października 2022 r. spadł poniżej połowy, do 48,6 proc. To na dodatek gorszy wynik niż po trzech kwartałach 2022 r., kiedy odsetek kupowanych pojazdów z zielonymi napędami wynosił 49,6 proc.
Niespodziewana usterka uziemiła w poniedziałek wodorowe autobusy obsługujące miejską komunikację w stolicy Wielkopolski. 25 pojazdów zostało odwołanych z ulic do zajezdni.
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Pod koniec ubiegłego roku stolica Śląska oficjalnie udostępniła rowerzystom pierwszą w mieście velostradę. Teraz czas na dalszą rozbudowę miejskiej infrastruktury.
Do połowy maja miasta mogą zgłaszać swój udział do rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tym roku rowerowa stolica naszego kraju zostanie wyłoniona po raz siódmy.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Do kolejnych inwestycji rowerowych szykują się Katowice. Jeszcze w lutym ruszy warta blisko 4 mln zł budowa nowej drogi dla rowerów w Szopienicach, łącząca ulicę Brynicy z Sosnowiecką.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Polscy producenci pociągów w pospiechu rozbudowują moce przerobowe, aby sprostać zamówieniom wartości kilkunastu miliardów złotych.
W lutym, najkrótszym miesiącu w roku, Lotnisko Chopina odprawiło prawie 1,6 mln pasażerów. To o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 r. i o 11,2 proc. więcej niż w lutym 2024. Doskonałe są także wyniki cargo.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Przewoźnicy z coraz większą desperacją domagają się obniżenia ustawowych kosztów prowadzenia działalności. Wskazują, że nie są konkurencyjni na europejskim rynku.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Emil Domeracki wchodzi do Walter Herz jako partner i udziałowiec. Będzie odpowiedzialny za grunty inwestycyjne.
Państwo dofinansowuje budowę ładowarek, sieci zasilających oraz zakup elektrycznych ciężarówek.
Kolejarze szykują się na dobry rok, powraca popyt na przewozy intermodalne w portach morskich i lądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas