Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 01:34 Publikacja: 06.12.2022 12:31
Foto: Adobe Stock
Najdroższym z nowych sześciu kontraktów jest dobudowa drugiego toru między Katowicami Piotrowicami a Orzeszem, warta ok. 460 mln zł. Przewiduje budowę 20 km toru i sieci trakcyjnej, powstaną także nowe przystanki w Mikołowie: Kamionka, Reta i Osiedle Mickiewicza. Inwestycja poprawi przepustowość linii, dzięki czemu będzie mogło kursować więcej pociągów między Katowicami a Rybnikiem, Raciborzem i dalej w kierunku Czech.
Kolejny projekt jest wart 140 mln zł i zakłada przywrócenie ruchu pasażerskiego pomiędzy Katowicami Ligotą a Tychami. Mieszkańcom południowych dzielnic Katowic (Ochojca, Murcek, Kostuchny i Podlesia) polepszy dostęp do pociągów, a czas przejazdu na trasie Katowice – Tychy nie przekroczy pół godziny. Obecnie ta trasa wykorzystywana jest w ruchu towarowym: poprowadzenie nią także pociągów pasażerskich ma ułatwić mijanka wybudowana w katowickiej dzielnicy Murcki.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Coraz więcej samorządów pozbywa się gotówki z automatów mobilnych montowanych w pojazdach, coraz mniej automatów...
Autobus miejski zamawiany przez telefon na konkretną godzinę i konkretny przejazd – taką usługą na razie może po...
Już kilkadziesiąt polskich miast podpisało umowy na dostawy autobusów elektrycznych marki Yutong. Łącznie trafi...
Nowe autobusy kupowane przez samorządy będą nie tylko wozić pasażerów, ale w razie potrzeby – np. wystąpienia kl...
Poznańskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę co najmniej pięciu nowych minibusów. Także Gdańsk wykorzystuje takie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas