Aktualizacja: 14.05.2025 09:34 Publikacja: 06.12.2022 12:31
Foto: Adobe Stock
Najdroższym z nowych sześciu kontraktów jest dobudowa drugiego toru między Katowicami Piotrowicami a Orzeszem, warta ok. 460 mln zł. Przewiduje budowę 20 km toru i sieci trakcyjnej, powstaną także nowe przystanki w Mikołowie: Kamionka, Reta i Osiedle Mickiewicza. Inwestycja poprawi przepustowość linii, dzięki czemu będzie mogło kursować więcej pociągów między Katowicami a Rybnikiem, Raciborzem i dalej w kierunku Czech.
Kolejny projekt jest wart 140 mln zł i zakłada przywrócenie ruchu pasażerskiego pomiędzy Katowicami Ligotą a Tychami. Mieszkańcom południowych dzielnic Katowic (Ochojca, Murcek, Kostuchny i Podlesia) polepszy dostęp do pociągów, a czas przejazdu na trasie Katowice – Tychy nie przekroczy pół godziny. Obecnie ta trasa wykorzystywana jest w ruchu towarowym: poprowadzenie nią także pociągów pasażerskich ma ułatwić mijanka wybudowana w katowickiej dzielnicy Murcki.
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale i...
Majówka przyniosła mieszkańcom Szczecina droższe bilety miejskiej komunikacji. Przeszło 40-procentowa podwyżka m...
Regionalni przewoźnicy chcą w majowy weekend zachęcić do podróży koleją. Oferują tańsze bilety i dodatkowe połąc...
Poznańskie firmy mogą przetestować rower cargo w swojej codziennej działalności. Bez opłat i bez zobowiązań, w r...
17 kwietnia w klubie sportowym Baszta, a tydzień później na placu Inwalidów czy przy Nowohuckim Centrum Kultury,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas