W Beskidy wracają pociągi. Podróż z Katowic do Wisły skróci się o pół godziny

Wkrótce skończy się koszmar turystów, którzy wybierali się w Beskidy nie posiadając samochodu

Publikacja: 22.09.2022 15:41

W Beskidy wracają pociągi. Podróż z Katowic do Wisły skróci się o pół godziny

Foto: Adobe Stock

Po blisko 3-letnim remoncie linii kolejowej prowadzącej do Wisły, z początkiem grudnia wrócą tam pociągi. Według zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), z Katowic do Wisły Głębce pojedziemy już bez żadnych przesiadek 11 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. Podróż potrwa godzinę i 40 minut. To ponad pół godziny krócej niż przed rewitalizacją trasy i tyle, ile zabiera przejazd samochodem. Obecnie pociąg dojeżdża tylko do Skoczowa, gdzie trzeba przesiadać się na autobus.

To już drugi krok do usprawnienia dojazdu do tego najważniejszego beskidzkiego kurortu. Blisko rok temu zakończyła się warta 107 mln zł modernizacja 7-kilometrowego odcinka biegnącej przez Wisłę drogi nr 941, która przez ponad dwa lata paraliżowała ruch samochodów należących do mieszkańców jak i odwiedzających doliny Wisły turystów. Powrót pociągów zbiegnie się z początkiem sezonu narciarskiego w Beskidach – w rezultacie po bardzo udanym ubiegłoroczny, sezon 2022/2023 powinien okazać się jeszcze lepszy.

Czytaj więcej

Przybywa pięknych szlaków

Rewitalizacja trasy kolejowej prowadzącej w Beskid Śląski objęła linie na odcinku Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce. Kolejowy dostęp do Cieszyna przy granicy z Czechami poprawił się już wcześniej – od 4 września przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów trwa ok. 90 min., co jest dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu, studentów i turystów.

Cała inwestycja kosztuje 460 mln zł, z czego 85 proc. dofinansowuje Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Prace objęły 52 kilometry torów i sieci trakcyjnej, a także perony na stacjach: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko, a także na przystankach Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło. Powstały także nowe przystanki: Skoczów Bajerki oraz Ustroń Brzegi. Natomiast przystanek Cieszyn Mnisztwo na linii 190 zmienił nazwę na Cieszyn Uniwersytet, a zamiast Wisły Obłaziec na linii 191 pojawi się Wisła Jawornik.

W Skoczowie powstało lokalne centrum sterowania, mające zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pociągów. Obsługuje stacje: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polanę i Wisłę Uzdrowisko.

Po blisko 3-letnim remoncie linii kolejowej prowadzącej do Wisły, z początkiem grudnia wrócą tam pociągi. Według zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), z Katowic do Wisły Głębce pojedziemy już bez żadnych przesiadek 11 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. Podróż potrwa godzinę i 40 minut. To ponad pół godziny krócej niż przed rewitalizacją trasy i tyle, ile zabiera przejazd samochodem. Obecnie pociąg dojeżdża tylko do Skoczowa, gdzie trzeba przesiadać się na autobus.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Metrorower nie powinien mieć żadnych granic
Transport
Nie ma zgody na plany poszerzenia dolnośląskiego odcinka autostrady A4
Transport
Kolej wyda 5 mld zł na zwiększenie liczby pociągów i skrócenie czasów podróży na Śląsku
Transport
Kuszenie wyborców wizją bezpłatnej komunikacji miejskiej. Czy to zadziała?
Materiał partnera
Dolny Śląsk inwestuje w kolejne nowe pociągi