Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 20:38 Publikacja: 22.09.2022 15:41
Foto: Adobe Stock
Po blisko 3-letnim remoncie linii kolejowej prowadzącej do Wisły, z początkiem grudnia wrócą tam pociągi. Według zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK), z Katowic do Wisły Głębce pojedziemy już bez żadnych przesiadek 11 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy. Podróż potrwa godzinę i 40 minut. To ponad pół godziny krócej niż przed rewitalizacją trasy i tyle, ile zabiera przejazd samochodem. Obecnie pociąg dojeżdża tylko do Skoczowa, gdzie trzeba przesiadać się na autobus.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Ten rok jest rekordowy w tramwajowych remontach Warszawy: w 34 inwestycjach zmodernizowano 10 km torów. W ponied...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Elektryczny autobus kosztuje niemal trzy razy tyle, co spalinowy. Unijne wsparcie może pokryć 85 proc. kosztów z...
Darmowa komunikacja ma się przyczyniać do zwiększenia popularności miejskiego transportu i zachęcać do pozostawi...
Coraz więcej samorządów inwestuje w tabor zero- i niskoemisyjny. Mają poprawić komfort podróży mieszkańców, ale...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Władze miasta zaprezentowały ostateczną trasę pierwszej linii metra, która za 10 lat ma powstać w Krakowie. Doce...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas