Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:42 Publikacja: 31.08.2022 15:26
Łódzkie autobusy i tramwaje mają stanąć w poniedziałek 5 września o godzinie 2 w nocy
Foto: Adobe Stock
Podobnych protestów będzie przybywało, ponieważ w całym kraju miejskim przewoźnikom coraz szybciej rosną koszty, a w kurczących się budżetach miast trudno będzie znaleźć dodatkowe pieniądze na podwyżki.
Łódzkie autobusy i tramwaje mają stanąć w poniedziałek 5 września o godzinie 2 w nocy. Związki zawodowe działające w łódzkim Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym, które od maja toczą z zarządem MPK spór zbiorowy, zapowiedziały strajk bezterminowy i rotacyjny. Wcześniejsze mediacje toczące się przy udziale negocjatora nie przyniosły efektu. Związkowcy okazali się tak zdeterminowani, że zrezygnowali z kilkugodzinnego strajku ostrzegawczego, jaki miał miejsce wiosną 2020 r. Wtedy tramwaje i autobusy nie wyjechały z zajezdni pomiędzy godzinami 3.30 - 5.30, ale potem już kursowały normalnie.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Poznańskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę co najmniej pięciu nowych minibusów. Także Gdańsk wykorzystuje takie...
Władze Krakowa i Stowarzyszenia Metropolia Krakowska zaapelowały do szefowej KE Ursuli von der Leyen i premiera...
Już wkrótce pasażerowie będą podróżować po Krakowie wyłącznie niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami. Umo...
System inteligentnego transportu poprawi płynność ruchu i przyczyni się do ograniczenia emisji spalin. Kierowcy...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Nieletnich gapowiczów wpisanych do Krajowego Rejestru Długów jest już 2,4 tysiąca. To ponad cztery razy więcej n...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas