Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 10.07.2025 04:17 Publikacja: 18.08.2022 15:32
Foto: Shutterstock
Według danych z końca lipca 2022 r., w Polsce było zarejestrowane łącznie 52881 samochodów elektrycznych (osobowych i użytkowych). - W ciągi siedmiu pierwszych miesięcy 2022 r. ich liczba zwiększyła się o 14098 sztuk, czyli o 44 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. - informuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
Pod koniec lipca 2022 r. po polskich drogach jeździły 50 679 elektrycznych samochodów osobowych. W pełni elektryczne auta (BEV, ang. battery electric vehicles) odpowiadały za 49 proc. (24 748 szt.) tej części floty pojazdów, a pozostałą część (51 proc.) stanowiły hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 25 931 szt. Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 2202 szt. W dalszym ciągu rośnie też flota elektrycznych motorowerów i motocykli, która na koniec lipca składała się z 14 967 szt., jak również liczba osobowych i dostawczych aut hybrydowych, która powiększyła się do 419 222 szt. Pod koniec ubiegłego miesiąca park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 770 szt. oprócz 40 proc. wzrostu ilości tych pojazdów zmienia się również proporcja. O ile bowiem rok temu zdecydowanie więcej było rejestrowanych hybryd plug-in, o tyle w ciągu siedmiu miesięcy tego roku zarejestrowano więcej pojazdów bateryjnych. Warto również podkreślić, że rośnie liczba elektrycznych motocykli i skuterów. Te ostatnie stanowią już znaczącą część sprzedaży, choć dla osób indywidualnych nie ma żadnych dopłat, czy programów wspierających. Jednak używanie elektrycznych skuterów w mieście jest na tyle komfortowe, że “bronią się same” – wyjaśnia Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Zdaniem przedstawicieli kampanii Clean Cities demonizowanie funkcjonowania Strefy Czystego Transportu jest niepo...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Nie tylko samochody o napędzie elektrycznym są do dyspozycji samorządowych urzędników. W niektórych miastach mog...
Rejestracje elektrycznych autobusów wreszcie zaczęły rosnąć: w maju pojawiło się 30 pojazdów, wobec 9 rok temu....
Krakowskie MPK podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które...
Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas