Więcej pociągów na Śląsku. Będą dodatkowe tory przez aglomerację katowicką

Krótszy czas przejazdu, pociągi co kilkanaście minut, 130 nowych przystanków – takie korzyści przyniesie mieszkańcom śląskiej aglomeracji budowa Kolei Metropolitalnej.

Publikacja: 02.06.2022 13:39

Budowa Kolei Metropolitalnej ma kosztować 16 mld złotych

Budowa Kolei Metropolitalnej ma kosztować 16 mld złotych

Foto: Adobe Stock

Ta gigantyczna inwestycja mająca radykalnie usprawnić komunikację w regionie warta będzie 16 mld zł. Właśnie zakończyły się konsultacje w sprawie pierwszego etapu przedsięwzięcia – dobudowy pary nowych torów na 30-kilometrowym odcinku połączenia kolejowego pomiędzy Katowicami a Gliwicami. Pozwoli ona odseparować ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego, a przez to zwiększyć przepustowość trasy.

Na początku drugiej połowy maja odbyły się spotkania konsultacyjne z mieszkańcami Katowic, Chorzowa, Świętochłowic, Zabrza oraz Rudy Śląskiej, na których przedstawiono propozycje rozwiązań projektowych. Do 30 maja można było także wypełniać ankietę w internecie. Można było w niej wskazać swoje oczekiwania co do dodatkowych funkcji, jakie powinny pełnić przystanki kolejowe: np. parkingowe, przesiadkowe czy rekreacyjna lub handlowe. Inwestycja budzi duże zainteresowanie, w Katowicach wchodziłaby w grę np. budowa przystanku kolejowego w rejonie dużego osiedla Witosa.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Miasta bez kolei są wykluczone komunikacyjnie. Ale sytuacja powoli się poprawia
Transport
Drożeją bilety w miejskiej komunikacji. Podwyżki nawet o kilkadziesiąt procent
Transport
Regionalne pociągi tańsze na majówkę
Transport
Rower zamiast dostawczaka. Nietypowe rozwiązania w miastach
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem