Jesienią przybędzie kolejny. W takie miejsca postojowe inwestują też inne samorządy. - Tworzenia parkingów P&R to realizacja istotnego elementu polityki miasta. Ma na celu poprawę komunikacji i zmniejszenie liczby samochodów wjeżdżających do śródmieścia, a tym samym ograniczenia korków i smogu – mówi Bartosz Trzebiatowski, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Pozwalają uniknąć korków w centrum
Piętnaście lat temu w Warszawie oddano do użytku parking „Parkuj i Jedź” Metro Marymont. Ma trzy poziomy i ponad 400 miejsc postojowych.
- Był to pierwszy tego typu obiekt w Polsce, w którym kierowcy mogli zostawić samochód i kontynuować podróż komunikacją miejską – wspomina Jakub Leduchowski, ze stołecznego ratusza.
Prace nad tą inwestycją rozpoczęły się już w 1999 roku, kiedy to Rada Warszawy przyjęła uchwałę w sprawie ustaleń wiążących gminy warszawskie (wówczas stolica była związkiem komunalnym 11 gmin) przy sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie ustaleń dla systemu parkingów strategicznych „Parkuj i Jedź”.
Po etapie przygotowań i kilku powtórzonych przetargach w 2005 roku podpisano umowy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech parkingów – przy stacjach metra Wilanowska i Marymont oraz przy ulicy Połczyńskiej.