Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Pandemia wypłoszyła pasażerów z miejskich autobusów i tramwajów, za to napędziła chętnych do korzystania z miejskich rowerów.

Publikacja: 05.02.2022 12:40

Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Foto: AdobeStock

Coraz więcej samorządów decyduje się na budowę takich systemów lub rozbudowę już istniejących. Coraz większego znaczenia nabiera oferowanie jednośladów z napędem elektrycznym.

Z początkiem marca ma wystartować nowy system roweru miejskiego w Szczecinie. Przygotowany przez konsorcjum Orange Polska i Roovee kosztował 5,4 mln zł. Rowery IV generacji – 600 dostarczono w styczniu, kolejne 200 sztuk dowiezione zostanie w lutym - zostały wyposażone w moduł GPS, GSM a także w urządzenia mające zapobiegać bezprawnemu wykorzystaniu. Abonament miesięczny kosztuje 18 zł, w cenie jest 60 minut jazdy dziennie. Abonament kwartalny (60 minut dziennie) kosztuje 45 zł, natomiast opłata za minutę jazdy bez abonamentu albo powyżej dziennego limitu abonamentu wynosi 6 groszy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Samorządowe koleje biją rekordy frekwencji i kupują nowe pociągi
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Transport
Podróż na szelkach. Samorządy kupują nowe trolejbusy
Transport
Ruszył największy w Polsce system solarnych biletomatów
Transport
Zwolniło tempo inwestycji w miejskie autobusy elektryczne
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Komplikacje z nowym systemem biletowym dla Warszawy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont