Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Pandemia wypłoszyła pasażerów z miejskich autobusów i tramwajów, za to napędziła chętnych do korzystania z miejskich rowerów.

Publikacja: 05.02.2022 12:40

Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Foto: AdobeStock

Coraz więcej samorządów decyduje się na budowę takich systemów lub rozbudowę już istniejących. Coraz większego znaczenia nabiera oferowanie jednośladów z napędem elektrycznym.

Z początkiem marca ma wystartować nowy system roweru miejskiego w Szczecinie. Przygotowany przez konsorcjum Orange Polska i Roovee kosztował 5,4 mln zł. Rowery IV generacji – 600 dostarczono w styczniu, kolejne 200 sztuk dowiezione zostanie w lutym - zostały wyposażone w moduł GPS, GSM a także w urządzenia mające zapobiegać bezprawnemu wykorzystaniu. Abonament miesięczny kosztuje 18 zł, w cenie jest 60 minut jazdy dziennie. Abonament kwartalny (60 minut dziennie) kosztuje 45 zł, natomiast opłata za minutę jazdy bez abonamentu albo powyżej dziennego limitu abonamentu wynosi 6 groszy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów
Transport
CPK koryguje linię kolejową do granicy z Czechami
Transport
W miastach potrzebne są tramwaje dwukierunkowe i niskopodłogowe
Transport
Tychy budują rowerową autostradę do Katowic
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Transport
Agresja w komunikacji publicznej. Pasażerowie są coraz bardziej nieobliczalni