Reklama
Rozwiń

Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Pandemia wypłoszyła pasażerów z miejskich autobusów i tramwajów, za to napędziła chętnych do korzystania z miejskich rowerów.

Publikacja: 05.02.2022 12:40

Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Foto: AdobeStock

Coraz więcej samorządów decyduje się na budowę takich systemów lub rozbudowę już istniejących. Coraz większego znaczenia nabiera oferowanie jednośladów z napędem elektrycznym.

Z początkiem marca ma wystartować nowy system roweru miejskiego w Szczecinie. Przygotowany przez konsorcjum Orange Polska i Roovee kosztował 5,4 mln zł. Rowery IV generacji – 600 dostarczono w styczniu, kolejne 200 sztuk dowiezione zostanie w lutym - zostały wyposażone w moduł GPS, GSM a także w urządzenia mające zapobiegać bezprawnemu wykorzystaniu. Abonament miesięczny kosztuje 18 zł, w cenie jest 60 minut jazdy dziennie. Abonament kwartalny (60 minut dziennie) kosztuje 45 zł, natomiast opłata za minutę jazdy bez abonamentu albo powyżej dziennego limitu abonamentu wynosi 6 groszy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?