Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Pandemia wypłoszyła pasażerów z miejskich autobusów i tramwajów, za to napędziła chętnych do korzystania z miejskich rowerów.

Publikacja: 05.02.2022 12:40

Coraz więcej samorządów stawia na miejskie rowery

Foto: AdobeStock

Coraz więcej samorządów decyduje się na budowę takich systemów lub rozbudowę już istniejących. Coraz większego znaczenia nabiera oferowanie jednośladów z napędem elektrycznym.

Z początkiem marca ma wystartować nowy system roweru miejskiego w Szczecinie. Przygotowany przez konsorcjum Orange Polska i Roovee kosztował 5,4 mln zł. Rowery IV generacji – 600 dostarczono w styczniu, kolejne 200 sztuk dowiezione zostanie w lutym - zostały wyposażone w moduł GPS, GSM a także w urządzenia mające zapobiegać bezprawnemu wykorzystaniu. Abonament miesięczny kosztuje 18 zł, w cenie jest 60 minut jazdy dziennie. Abonament kwartalny (60 minut dziennie) kosztuje 45 zł, natomiast opłata za minutę jazdy bez abonamentu albo powyżej dziennego limitu abonamentu wynosi 6 groszy.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Miasta bez kolei są wykluczone komunikacyjnie. Ale sytuacja powoli się poprawia
Transport
Drożeją bilety w miejskiej komunikacji. Podwyżki nawet o kilkadziesiąt procent
Transport
Regionalne pociągi tańsze na majówkę
Transport
Rower zamiast dostawczaka. Nietypowe rozwiązania w miastach
Transport
Jak miasta ułatwiają mieszkańcom sprawdzenie stanu technicznego rowerów
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem