Reklama
Rozwiń

W miejskich autobusach coraz więcej prądu

W zbiorowej komunikacji ma być kontynuowana „zielona" rewolucja: małe i średnie miasta będą kupować autobusy z ekologicznym napędem przy finansowym wsparciu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Publikacja: 24.01.2022 13:34

W miejskich autobusach coraz więcej prądu

Foto: ztm

Jak poinformował NFOŚiGW w ubiegłym tygodniu, w drugim konkursowym naborze rządowego programu „Zielony transport publiczny" napłynęło 101 wniosków od organizatorów transportu publicznego, głównie przedstawicieli samorządów z całej Polski. Wartość zgłoszonych przedsięwzięć przekracza 1,31 mld zł.

Realizacja zakupów nowych autobusów ma być powiązana z warunkami określonymi w Krajowym Planie Odbudowy, zakładającymi łączenie funkcji ekologicznych i społecznych. Inwestycje w nowy tabor dofinansowywany przez państwo powinny nie tylko przyczyniać się do ograniczania zanieczyszczania powietrza: – Przez rozwój zeroemisyjnego transportu mają przeciwdziałać wykluczeniu transportowemu, szczególnie w regionach i miastach z wyzwaniami strukturalnymi – zapowiada NFOŚiGW.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?