Reklama
Rozwiń

Tory na Mazurach wkrótce pod napięciem. Inwestycje za 650 mln zł

Podróże koleją przez województwo warmińsko-mazurskie będą szybsze i znacznie wygodniejsze.

Publikacja: 09.12.2021 16:29

Przebudowa linii kolejowej Ełk – Giżycko ma pozwolić na zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h

Przebudowa linii kolejowej Ełk – Giżycko ma pozwolić na zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h

Foto: fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zarządzająca infrastruktura kolejową spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) podpisała właśnie wartą 650 mln zł umowę z konsorcjum firm: Aldesa Construcciones, Coalvi oraz China Civil Engineering Construction Corporation na przebudowę i elektryfikację odcinka linii kolejowej Ełk – Giżycko. To część trasy nr 38 Ełk – Korsze, której modernizacja wraz z elektryfikacją będzie prowadzona etapami. Pierwszy etap do Giżycka będzie realizowany do 2024 r., kolejne etapy – do roku 2027.

Na początek 49 kilometrów, a potem cała blisko 100-kilometrowej długości linia zostanie przystosowana do jazdy pociągów z dwukrotnie większą niż dzisiaj prędkością – z 80 km/h do 160 km/h. Dzięki elektryfikacji nie będzie już konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co przełoży się na szybszy czas przejazdu. Pozwoli to skrócić podróż z Olsztyna do Ełku przez Korsze i Giżycko o ok. 50 minut. Po zakończeniu robót zajmie ona mniej niż 2 godziny. Wzrośnie także przepustowość trasy, co oznacza, że po torze będzie mogło jeździć więcej pociągów w tym samym czasie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?