– Zgodnie z przepisami przewoźnik pasażerski może zorganizować dodatkową przestrzeń do przewozu rzeczy należących do pasażerów, nawet w wagonie nieprzystosowanym do przewozu osób – mówi Tomasz Frankowski, rzecznik Urzędu Transportu Kolejowego.
Przykład wzięty z Czech
Koleje Dolnośląskie jako pierwsze w Polsce uruchomiły w grudniu 2019 roku przystanki na żądanie. A teraz chcą wprowadzić kolejne innowacyjne rozwiązanie.
Dodatkowe wagony towarowe do przewozu rowerów, które będą dołączane do składów osobowych. Przewoźnik zakupił od PKP Cargo pięć wagonów przeznaczonych do tego celu.
– Od miesięcy przyglądamy się stale rosnącemu zainteresowaniu przewozem rowerów w naszych pociągach. Bez wątpienia wiąże się to nie tylko ze sprzyjającą pogodą, ale też budową nowych ścieżek rowerowych w regionie – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.
CZTRAJ TAKŻE: Kiedyś jeździły tędy pociągi, teraz rowerzyści