Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 03:45 Publikacja: 04.02.2019 02:28
Foto: shutterstock
Współdzielony transport to jeden z tych sektorów polskiej gospodarki, które w ostatnich kilku latach rozwijają się nadspodziewanie szybko. Z badania „Transport-Sharing w Polsce” przeprowadzonego przez zajmującą się konsultingiem technologicznym firmę DataArt wynika, że w końcu 2018 r. transport-sharing oferował 18,3 tys. samochodów, skuterów, rowerów i hulajnóg. Największą grupę stanowią rowery tradycyjne (11,9 tys.) dostępne w sześciu na siedem największych ośrodkach miejskich. Największa sieć funkcjonuje w Warszawie, gdzie dostępnych jest 5,8 tys. rowerów. Druga pod względem liczebności grupa to samochody – 3,8 tys. sztuk. Tu także liderem jest Warszawa, gdzie jeździ 1,6 tys. aut wynajmowanych przez czterech dostawców.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Zdaniem przedstawicieli kampanii Clean Cities demonizowanie funkcjonowania Strefy Czystego Transportu jest niepo...
Nie tylko samochody o napędzie elektrycznym są do dyspozycji samorządowych urzędników. W niektórych miastach mog...
Rejestracje elektrycznych autobusów wreszcie zaczęły rosnąć: w maju pojawiło się 30 pojazdów, wobec 9 rok temu....
Krakowskie MPK podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które...
Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas