Także inne samorządy chcą sprzedać akcje swoich piłkarskich klubów z Ekstraklasy. – Obecnie firma Grant Thornton przygotowuje wycenę aktualnej wartości klubu Śląsk Wrocław. Gdy ta wartość będzie znana, potencjalni oferenci będą mogli złożyć oferty. Miastu zależy na sprzedaży klubu. Wcześniejsze doświadczenia uczą nas jednak ostrożności, bo był już epizod, gdy w ostatniej chwili powstrzymano połączenie z klubem Groclin z Grodziska Wielkopolskiego i np. zmianę kultowego dla wrocławian herbu Śląska na... dyskobola – mówi Tomasz Sikora z wrocławskiego magistratu.
Kto kupi Koronę Kielce? Klub dla kibica
Coraz bliżej jest sprzedaży Korony Kielce. Prezydentka miasta Agata Wojda poinformowała, że w toku negocjacji z dwoma podmiotami zainteresowanymi zakupem 99 proc. akcji spółki, władze Kielc wybrały ofertę Łukasza Maciejczyka i spółki Korona 4ever.
– Przedstawiono nam dwa różne modele biznesowe, ale oba zbudowane na solidnych fundamentach. W obu wskazano, jak nowi właściciele chcą zadbać o stabilizację ekonomiczną spółki oraz jej dalszy rozwój. Zarówno pod kątem sportowym, jak też marketingowym i organizacyjnym – tłumaczy Agata Wojda.
Miasto poinformowało, że oferta Łukasza Maciejczyka została wybrana z kilku kluczowych powodów, które zadecydowały o rekomendacji jego kandydatury radnym miasta. Decyzja uwzględniała zarówno aspekty finansowe, jak i społeczne oraz polityczne.
Czytaj więcej
Średnia frekwencja na meczach Ekstraklasy przez dziesięć lat wzrosła o połowę – do 12 575 kibiców. Lider, Lech Poznań, jest już bliski 30 tys. widzów na mecz.