- Testujemy najwyższe wzniesienia i podjazdy oraz zachowanie jednośladów na różnych nawierzchniach. Pierwsi testujący informują już o zakończeniu testu 100 km, co oznacza, że rower zgodnie z wymogami jest w stanie taką trasę przejechać na jednej naładowanej baterii – przekazała Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska, która sama testuje nowe rowery.
Trójmiejskie Mevo 2.0 na testach…
W testach sprawdzane są przede wszystkim działania aplikacji i poziom jej zintegrowania z rowerem, bo to do samej aplikacji na ten moment testujący mają największe zastrzeżenia. Problemy w tej kwestii są rozwiązywane jednak na bieżąco.
Wśród osób, które już przetestowały rower metropolitalny Mevo 2.0 jest m.in. wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski. - Po jeździe mogę powiedzieć, że warto było zaryzykować i podjąć tę trudną, ale i odpowiedzialną decyzję związaną z wymianą rowerów. Doświadczenia innych miast europejskich także to pokazują. System, który teraz budujemy jest obmyślony na kilka lat. Rower jest na pewno solidny, stabilny, daje gwarancję, że wytrzyma okres funkcjonowania, na jaki został zaprojektowany - powiedział Marcin Skwierawski.
Czytaj więcej
Rower Metropolitalny w aglomeracji katowickiej, jedna z największych tego rodzaju inwestycji w Europie, może nabrać wiatru w żagle. Po trzech latach zakończył się przetarg na wybór wykonawcy systemu.
Dodał, że rozwiązaniem dla zwiększonej wagi roweru, która jest efektem ubocznym jego stabilności i wytrzymałości, jest wspomaganie elektryczne. Co ważne, rowery elektryczne mają automatyczną zmianę przerzutek, dostosują więc prędkość do możliwości użytkowników.