Poznań stawia na rozwój dróg rowerowych. Chce być „miastem krótkich odległości”

Stolica Wielkopolski zapowiada rozwój systemu dróg rowerowych. Miasto chce rozbudowywać zarówno trasy służące mieszkańcom do codziennego przemieszczania się do pracy czy szkoły, jak i szlaki turystyczne.

Publikacja: 25.07.2023 16:19

Władze Poznania zamierzają inwestować w infastrukturę rowerową

Władze Poznania zamierzają inwestować w infastrukturę rowerową

Foto: adobestock

Cele rozwoju infrastruktury rowerowej Poznania znalazły się w przyjętym przez Radę Miasta „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania”. Dokument kreśli kierunki rozwoju miasta na najbliższe lata. Dotyka niemal wszystkich obszarów. Ma się stać także podstawą przygotowania planów zagospodarowania przestrzennego.

W przypadku systemu transportu cele Poznania zostały sprecyzowane jasno: „W oparciu o analizę stanu rozwoju systemów transportowych, w „Studium” założono priorytet transportu zbiorowego, a także wdrożenie idei „miasta krótkich odległości”, która wymaga rozwoju infrastruktury pieszej i rowerowej” - czytamy.

Czytaj więcej

Nowe ograniczenia dla rowerzystów w centrum Wrocławia

Realizacji tych zamierzeń służyć ma m.in. uzupełnienie systemu o drogi rowerowe wzdłuż terenów kolejowych. Przykładem może być m.in. wyznaczanie trasy biegnącej w sąsiedztwie linii kolejowej nr 3 (relacja Warszawa Zachodnia-Kunowice), która umożliwi przejazd rowerem po trasie od przystanku kolejowego w Antoninku (Poznań Antoninek), przez Poznań-Wschód, Poznań-Garbary do Dworca Głównego i dalej przez Górczyn do Junikowa.

Na liście przedsięwzięć, które mają zostać wdrożone znajdziemy też np. rozbudowę Wartostrady czy tzw. trasy jezior, umożliwiającej przejazd od Jeziora Kierskiego do Jeziora Maltańskiego. Powstanie nowych odcinków ma nie tylko wzbogacić ofertę rekreacyjnych tras rowerowych, ale również uzupełnić układ transportowy miasta, łącząc zarówno drogi rowerowe rozchodzące się promieniście od centrum, jak i te osiedlowe.

Wśród ważnych elementów dla rozwoju systemu tras pieszo-rowerowych studium wskazuje również mosty i kładki nad Wartą. Nowościami, które wzbogacą w przyszłości istniejącą sieć, są np. mosty Berdychowskie, łączące poznańskie Stare Miasto, Ostrów Tumski i Piotrowo, czy kładka na przedłużeniu ul. o. M. Żelazka, łączącą osiedle Wilda z dolnym tarasem osiedla Rataje.

Cele rozwoju infrastruktury rowerowej Poznania znalazły się w przyjętym przez Radę Miasta „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania”. Dokument kreśli kierunki rozwoju miasta na najbliższe lata. Dotyka niemal wszystkich obszarów. Ma się stać także podstawą przygotowania planów zagospodarowania przestrzennego.

W przypadku systemu transportu cele Poznania zostały sprecyzowane jasno: „W oparciu o analizę stanu rozwoju systemów transportowych, w „Studium” założono priorytet transportu zbiorowego, a także wdrożenie idei „miasta krótkich odległości”, która wymaga rozwoju infrastruktury pieszej i rowerowej” - czytamy.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Rowerem przez Polskę
X Zlot Rowerów Towarowych Kraków 2024
Rowerem przez Polskę
To będzie rok pod znakiem roweru. Zwłaszcza elektrycznego
Rowerem przez Polskę
Więcej miejskich dróg rowerowych. Samorządy realizują kolejne inwestycje
Rowerem przez Polskę
Nie każdy dorosły jeździ rowerem. Ale zawsze może się nauczyć
Rowerem przez Polskę
Metrorower dojechał do 31 gmin. Rower w mieście może być lepszy od samochodu