Aktualizacja: 14.03.2025 13:34 Publikacja: 28.06.2022 08:02
Foto: Boris V.
Jeżdżę rowerem, bo lubię aktywny tryb życia, a do tego bardzo mnie denerwuje stanie w korkach. W Warszawie rower jest moim głównym środkiem transportu. Odwożę syna do żłobka, jeżdżę pomiędzy biurami i spotkaniami. Łączę w ten sposób przyjemne z pożytecznym – często mój kalendarz jest tak napięty, że nie znajduję dodatkowego czasu na aktywność fizyczną, a wykorzystując rower do transportu, mogę trochę się poruszać.
Strome stoki Alp, zawrotne wiraże dróg kojarzące się z bondowskimi pościgami czy śmigające drogami sportowe wozy wydają się nie sprzyjać amatorom dwóch kółek. Błąd: Szwajcaria to jeden z najprzyjaźniejszych rowerzystom krajów w Europie.
Z początkiem marca na ulice polskich miast wracają rowery publiczne w odświeżonej wersji. Miejski rower publiczny funkcjonuje dobrze i z pożytkiem dla mieszkańców w dziesiątkach ośrodków dużych i mniejszych. Jak to wygląda w praktyce?
Katowice kontynuują rozwój infrastruktury rowerowej. Pod koniec ub.r. oficjalnie udostępniono rowerzystom pierwszą w stolicy województwa śląskiego velostradę. Aktualnie miasto prowadzi prace związane z przygotowaniem i realizacją kolejnych rowerowych projektów.
Polska może zostać liderem infrastruktury rowerowej w Europie, ale potrzebuje strategii, specustawy rowerowej i lepszej współpracy administracji – to wnioski z debaty zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. „Rzeczpospolita” była partnerem wydarzenia.
Rower jako środek transportu, narzędzie wspierające zdrowie oraz promujące ekologię - takie były główne tematy 5th Polish Bicycle Summit.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
IRU chwali się postępami systemu TIR w Chinach. Organizacja przekonuje, że dzięki zwiększonej współpracy między partnerami publicznymi i prywatnymi liczba chińskich operatorów TIR i pojazdów gwałtownie wzrosła.
Polski rynek inwestycyjny zwiększa obroty. W nieruchomości komercyjne zainwestowano w zeszłym roku prawie 5 mld euro, to wzrost o 130 proc.
Polscy producenci pociągów w pospiechu rozbudowują moce przerobowe, aby sprostać zamówieniom wartości kilkunastu miliardów złotych.
W lutym, najkrótszym miesiącu w roku, Lotnisko Chopina odprawiło prawie 1,6 mln pasażerów. To o ponad 1,5 tys. więcej niż w styczniu 2025 r. i o 11,2 proc. więcej niż w lutym 2024. Doskonałe są także wyniki cargo.
Dwie katastrofy i coraz częściej pojawiające się informacje o niedociągnięciach w branży lotniczej zaniepokoiły Amerykanów. Kiedy do głosu doszedł jeszcze Elon Musk i zaatakował kontrolerów lotów, mieszkańcy USA naprawdę zaczęli się bać latania.
Przewoźnicy z coraz większą desperacją domagają się obniżenia ustawowych kosztów prowadzenia działalności. Wskazują, że nie są konkurencyjni na europejskim rynku.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Emil Domeracki wchodzi do Walter Herz jako partner i udziałowiec. Będzie odpowiedzialny za grunty inwestycyjne.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas