Inwestycja będzie realizowana przez miasto Zielona Góra we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Roboty potrwają trzy lata. Umowę, oprócz przedstawicieli PKP PLK firmował prezydent miasta Janusz Kubicki.
Prace obejmą nie tylko modernizację stacji, ale i jej okolic. Przebudowany zostanie m.in. wiadukt kolejowy nad ul. Batorego w Zielonej Górze, który – jak zapewniają urzędnicy magistratu – jest obecnie wąskim gardłem dla transportu autobusowego.
Nowy obiekt, który PLK wykona w ramach modernizacji linii kolejowej nr 273 (tzw. Nadodrzanki), będzie szerszy – co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska także nowe, szersze przejścia dla pieszych.
Plan przebudowy wiaduktu ma istotne znacznie dla miasta ze względu na plany budowy centrum przesiadkowego w okolicach dworca kolejowego. Dlatego połowę kosztów tej inwestycji sfinansuje urząd miejski. Samorząd przebuduje też układ drogowy po obu stronach wiaduktu. Koszt wszystkich prac oszacowano na 12 mln złotych.
Kolejna inwestycja dotyczy przebudowy podziemnego przejścia na stacji Zielona Góra. Teraz tunel łączy dwa z trzech peronów. Miasto od dawna zabiegało, aby wydłużyć go do ulicy Towarowej, gdzie znajduje się m.in. przychodnia zdrowia, restauracja. Zgodnie z nowymi planami ma on mieć długość 47 metrów.