Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudna misja Polskiej Żeglugi Morskiej

Jeszcze w 1989 roku na polskim rynku było dwóch wielkich przewoźników żeglugowych – gdyńskie Polskie Linie Oceaniczne i szczecińska Polska Żegluga Morska. Obydwie powstały w 1951 roku jako wynik przekształceń floty handlowej – zajmując miejsce dotychczasowych armatorów, powołanych jeszcze przed wojną.

Publikacja: 19.01.2017 22:30

PLO była znacznie bogatsza na samym starcie niż szczeciński brat – miała m.in. słynny Grand Hotel w Sopocie, jeszcze słynniejszy transatlantyk M/s „Batory" oraz 42 inne statki. Flota, która kursowała po portach całego świata, szybko zaczęła się powiększać, by w latach 70. dojść do 176 statków o łącznym tonażu 1,2 mln DWT. PŻM zaczęła skromniej, bo tylko z 11 statkami, i to głównie przedwojennymi. Szybko się jednak rozwijała i w latach 70. miało już powyżej 120 statków.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Reklama
Reklama