Promy, a potem może okręty

Szczeciński Park Przemysłowy szykuje się do budowy jednostek dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Są szanse na zamówienia dla Marynarki Wojennej.

Publikacja: 16.02.2017 22:30

Na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego działa 81 firm.

Na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego działa 81 firm.

Foto: 123RF

Na razie stawką do zdobycia jest zamówienie na dwa promy dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Już w ub. roku list intencyjny w sprawie ich budowy podpisały cztery firmy: prywatna Gdańska Stocznia Remontowa SA, Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni i Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA – obydwie już wtedy należące do FIZ Marsa oraz SPP sp. z o.o., które wówczas było własnością Towarzystwa Finansowego Silesia. Parametry promów, jakie określono, to ponad 222 metry długości, 30 metrów szerokości. Jednostki mają przewozić wagony kolejowe, tiry i około 900 pasażerów. Podczas tworzenia konsorcjum nie ustalono jednak jego lidera, co stworzyło do dzisiaj trwające spekulacje, gdzie fizycznie powstaną promy.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia