Promy, a potem może okręty

Szczeciński Park Przemysłowy szykuje się do budowy jednostek dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Są szanse na zamówienia dla Marynarki Wojennej.

Publikacja: 16.02.2017 22:30

Na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego działa 81 firm.

Na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego działa 81 firm.

Foto: 123RF

Na razie stawką do zdobycia jest zamówienie na dwa promy dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Już w ub. roku list intencyjny w sprawie ich budowy podpisały cztery firmy: prywatna Gdańska Stocznia Remontowa SA, Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni i Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA – obydwie już wtedy należące do FIZ Marsa oraz SPP sp. z o.o., które wówczas było własnością Towarzystwa Finansowego Silesia. Parametry promów, jakie określono, to ponad 222 metry długości, 30 metrów szerokości. Jednostki mają przewozić wagony kolejowe, tiry i około 900 pasażerów. Podczas tworzenia konsorcjum nie ustalono jednak jego lidera, co stworzyło do dzisiaj trwające spekulacje, gdzie fizycznie powstaną promy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama