Reklama

Dobry czas na inwestycje

Japan Tobacco International uruchomiło właśnie w Starym Gostkowie nową fabrykę, która kosztowała 200 mln dol. A to niejedyny przykład rosnącej aktywności inwestorów.

Publikacja: 04.07.2017 23:00

W połowie czerwca japońska firma zainaugurowała działalność kolejnej fabryki w Polsce. W nowym zakładzie w Starym Gostkowie koło Łodzi pracę znajdzie docelowo 400 osób, dzięki czemu poziom zatrudnienia w JTI Polska osiągnie 1500 osób.

– Fabryka będzie produkować na rynek polski oraz na eksport tytoń do palenia, będący odpowiednikiem ponad 30 mld sztuk papierosów rocznie. Dzięki nowej inwestycji, wartej ponad 200 mln dolarów, poziom zaangażowania inwestycyjnego w naszym kraju w ostatnich dziesięciu latach znacząco przekroczy 700 mln dolarów. Nowy, zaawansowany technologicznie zakład produkcyjny został wybudowany w ciągu niecałych 18 miesięcy tuż obok już istniejących dwóch fabryk. Zostanie w nim zainstalowanych ponad 30 linii przetwarzających, produkujących i paczkujących tytoń do palenia. Uzupełnieniem tej działalności będzie również produkcja innych wyrobów tytoniowych, takich jak cygara oraz tytoń fajkowy – mówi „Rzeczpospolitej" Andrzej Lewandowski, dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji, członek zarządu JTI Polska. Ponad 80 proc. produktów firmy wytwarzanych w województwie łódzkim przeznaczonych jest na eksport do 60 krajów świata, szczególnie do państw Unii Europejskiej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama