Do zawojowania jest cały świat

Teatr musi wykorzystywać nowoczesne technologie nie tylko w pandemii – mówi Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.

Publikacja: 30.11.2020 08:00

Kiedy narodził się pomysł spektakli w streamingu?

Zależało nam bardzo na produkcjach live, a nie nagrywanych wcześniej, by widz widział, że uczestniczy w czymś wyjątkowym, co zdarza się właśnie tego wieczoru. Przygotowywaliśmy się od pewnego czasu, planowaliśmy zacząć od Nowego Roku, rozwój pandemii w pewnym sensie przyspieszył decyzję. W przeciwnym razie musielibyśmy się zamknąć i nie grać w ogóle. Chcemy ze streamingów skorzystać i zyskać trochę inną publiczność niż ta, która przychodzi do teatru. W sieci mamy nie tylko widzów z Wrocławia i Dolnego Śląska. Do zawojowania jest cały świat, co nie jest proste, ale to duża szansa dla teatru.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Kultura
Angus Young szybko nie wróci
Kultura
Nie tylko ekspozycje: co jeszcze oferują Polakom muzea i galerie sztuki?
Kultura
Czasy są trudne, ale samorządy nie rezygnują z inwestycji w kulturę
Kultura
Jakie teatralne premiery czekają nas w lutym? Co straszy w Polsce i na świecie
Kultura
Festiwal Dawida Podsiadły i sanah na Stadionie Narodowym
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem