Do zawojowania jest cały świat

Teatr musi wykorzystywać nowoczesne technologie nie tylko w pandemii – mówi Halina Ołdakowska, dyrektor Opery Wrocławskiej.

Publikacja: 30.11.2020 08:00

Kiedy narodził się pomysł spektakli w streamingu?

Zależało nam bardzo na produkcjach live, a nie nagrywanych wcześniej, by widz widział, że uczestniczy w czymś wyjątkowym, co zdarza się właśnie tego wieczoru. Przygotowywaliśmy się od pewnego czasu, planowaliśmy zacząć od Nowego Roku, rozwój pandemii w pewnym sensie przyspieszył decyzję. W przeciwnym razie musielibyśmy się zamknąć i nie grać w ogóle. Chcemy ze streamingów skorzystać i zyskać trochę inną publiczność niż ta, która przychodzi do teatru. W sieci mamy nie tylko widzów z Wrocławia i Dolnego Śląska. Do zawojowania jest cały świat, co nie jest proste, ale to duża szansa dla teatru.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Kultura
Nie tylko ekspozycje: co jeszcze oferują Polakom muzea i galerie sztuki?
Kultura
Czasy są trudne, ale samorządy nie rezygnują z inwestycji w kulturę
Kultura
Jakie teatralne premiery czekają nas w lutym? Co straszy w Polsce i na świecie
Kultura
Festiwal Dawida Podsiadły i sanah na Stadionie Narodowym
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Kultura
Rozpoczyna się sezon ciężkich brzmień w Polsce. Jakie koncerty nas czekają w 2025 r.?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń