Aktualizacja: 24.11.2024 23:02 Publikacja: 01.07.2020 08:00
Krystyna Janda, dyrektorka Teatru Polonia i Och-Teatr. Fot./Sławomir Mielnik
Foto: Krystyna Janda, dyrektorka Teatru Polonia i Och-Teatr. Fot./Sławomir Mielnik
Trzeba nas traktować również jak firmy, płatników podatków i pracodawców. Aby opłacalnie zagrać 60 spektakli, musimy uzyskać wpływ 1,2 mln zł miesięcznie w dwóch salach Polonii i Och-Teatru. Połowa idzie na honoraria dla artystów, a współpracuje z nami 400, reszta zaś na koszty stałe, w tym opłaty, wynajem i pensje 80 pracowników administracji oraz ekip technicznych, z czego 42 jest zatrudnionych na umowę o pracę.
Na początku pandemii liczyliśmy straty, ale wypłacaliśmy pensje. Nikogo nie zwolniliśmy, a nawet podpisałam umowę z panem oświetleniowcem. Wystąpiliśmy też o pomoc we wszystkich trzech tarczach, choć zatrudniamy za dużo osób, żeby móc się ubiegać o umorzenie składek ZUS. Dzięki częściowemu wsparciu z programu „Kultura w sieci” przenosimy do internetu spektakle „Na czworakach” Różewicza w reżyserii Jerzego Stuhra i „Pana Jowialskiego” Fredry w reżyserii Anny Polony i Józefa Opalskiego.
Październik to czas ożywionych literackich wydarzeń, festiwali, książkowych premier, spotkań z pisarzami.
Teatralny wrzesień kończą trzy mocne premiery muzyczne na najważniejszych scenach kraju – wrocławskim Capitolu, trójmiejskim Wybrzeżu i krakowskim „Słowaku".
Jakie atrakcje czekają na tych, którzy ostatnie tygodnie wakacji spędzają w Warszawie? Prezentujemy subiektywny przegląd ciekawych wydarzeń.
Spektakle Jarzyny, Klaty, Donellena, prapremiera Zdrady złożą się na 28. Międzynarodowy Festiwal Szekspirowski w Gdańsku (25 lipca – 4 sierpnia).
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Najpopularniejsze są koncerty muzyczne. Ale wakacyjna oferta w miastach przybiera najróżniejsze formy: wspólne oglądanie przedstawień dla dzieci na pufach i kocach rozłożonych na trawie, czy jak przed wiekami: pokazy akrobatów i artystów cyrkowych.
„Niewygodna” Patrycji Volny, córki „barda Solidarności”, to oskarżenie rzucone słynnemu ojcu, ale i innym mężczyznom z życia modelki, wokalistki, aktorki.
Wybitna indywidualność wśród wykonawców muzyki dawnej, Francuz Alexis Kossenko, został oskarżony przez studentów i muzyków o niedozwolone zachowania. Artysta rezygnuje z występów, nie pojawi się też na grudniowych koncertach w Warszawie.
„Viva Tu” to pierwsza płyta Manu Chao od 17 lat. Artysta wynagradza nam oczekiwanie z nawiązką.
Podczytuję po raz kolejny opowieści o Wiedźminie przed premierą nowej książki i czekam na domknięcie serialu „Yellowstone” – jednej z najlepszych tego typu produkcji od lat.
Grupa Bono świętuje 20. rocznicę premiery nagrodzonego ośmioma nagrodami Grammy albumu „How To Dismantle An Atomic Bomb”. Opublikuje nieznane nagrania z sesji oraz zremasterowany oryginał.
Po ogłoszeniu wyników Spotify za trzeci kwartał 2024 r. akcje streamingowego giganta poszybowały do blisko 480 dolarów, a współzałożyciele platformy w ostatnim czasie zarobili na sprzedaży akcji ponad 800 mln dolarów.
Charles Dumont komponował dla wielu artystów, ale w pamięci pozostanie jako autor piosenki „Non, je ne regrette rien” („Nie, nie żałuję niczego”) nierozerwalnie związanej z największą francuską gwiazdą Edith Piaf.
„Substancja” daje do myślenia, jak każda okrutna baśń.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas