Aktualizacja: 13.03.2025 15:38 Publikacja: 01.07.2020 08:00
Tomasz Karolak, dyrektor Teatru IMKA. Fot./materiały prasowe
Foto: Tomasz Karolak, dyrektor Teatru IMKA. Fot./materiały prasowe
Wszystkim nam tego braku. Oczywiście, było wiele prezentacji online, ale one teatr mogą zastąpić tylko na chwilę, mają bowiem pomocniczy charakter.
Ważnym wydarzeniem dla prywatnych teatrów było to, że w czasie pandemii stworzyliśmy Unię Teatrów Niezależnych. Wiedzieliśmy, że wszystkie środowiska lobbują w sprawie interesów w rozmowach z przedstawicielami rządu, tymczasem nas nie reprezentował nikt. Jeżeli reprezentanci klubów piłkarskich mówią o dopłatach do pustych miejsc na stadionach – my też mamy prawo o tym mówić. Postanowiliśmy dokonać przełomu, teraz działamy razem i jeszcze bardziej uzmysłowiliśmy sobie, że jesteśmy liczącym się partnerem arystycznym, ale i ekonomicznym, a jednocześnie nasza sytuacja jest trudniejsza niż scen publicznych. Teatry publiczne kiedy nie grają – aktorzy mają źródło dochodów w etatach. W teatrach prywatnych nie ma innych źródeł dochodów niż sprzedaż biletów i sponsorzy. Kiedy nie gramy – aktorzy tracą źródła dochodów, a przecież my zatrudniamy ich o wiele więcej niż publiczne sceny. Jesteśmy też płatnikami podatków, a to daje nam prawo do występowania o wsparcie od państwa.
Muzea i galerie sztuki, choć skupiają się na prezentowaniu ekspozycji, to organizują koncerty, festiwale, zajęcia edukacyjne dla dzieci. Robią to w dużych miastach i malutkich miejscowościach.
Warszawa zwiększy wydatki na kulturę i zabytki o 11 proc., zaś Toruń o ponad 33 proc. Kraków utrzyma je na dotychczasowym poziomie.
Luty na najważniejszych polskich scenach będzie obfitował w premiery, m.in. „Wiśniowego sadu”, „Ulissesa”, „Strasznego dworu” i „Potopu”.
Polscy artyści nie ograniczają się już do klubów i większych sal – koncertują w halach i na stadionach. Tak będzie również w 2025 r.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Pantera koncertem 4 lutego w Tauron Arenie Kraków rozpocznie sezon ciężkich brzmień. Przyjadą Iron Maiden, Linkin Park czy Nine Inch Nails.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Celine Dion ostrzega fanów przed krążącymi w Internecie nagraniami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Pracownicy artystki zastrzegają, że utwory powstały bez jej ingerencji. Jacy twórcy w przeszłości wypowiadali się w podobnym tonie?
16. edycja objazdowego cyklu gościć będzie wiele nowych projektów, w tym Zalewski X T.Love. Podczas 144 koncertów zagrają m in. Artur Rojek, Nosowska/Król, Kacperczyk oraz Mrozu.
„Ponadczasowo” - to kolejny utwór w wykonaniu legend polskiego hip-hopu sygnowany The Legend Festiwal.
Lady Gaga po sukcesach w filmie i na gali Grammy, wydała przebojowy, popowy album „Mayhem”. 3 maja da niebiletowany koncert na Copacabanie w Rio de Janeiro dla milionów fanów.
„Biały Lotos” to jedna z najinteligentniejszych produkcji serialowych, jakie widziałem.
Akademia Fonograficzna ogłosiła nominacje do Fryderyków 2025. Najwięcej, po trzy nominacje, otrzymały Brodka i Daria Zawiałow. Szansę na Fryderyka ma album musicalowy „1989”.
W wieku 63 lat zmarła Angie Stone – piosenkarka soul i R&B, znana z utworów takich jak „No More Rain (In This Cloud)” czy „Wish I Didn't Miss You”. Artystka zginęła w wypadku samochodowym.
„Świt Ameryki” to zdekonstruowany western o początkach USA. Świetny.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas