Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 09:33 Publikacja: 05.06.2023 15:04
Foto: Adobe Stock
Wykonawcy ZZW koszą trawniki w parkach i skwerach oraz ponad 800 ha trawników przyulicznych, którymi opiekują się miejscy ogrodnicy. Jednak z uwagi na zmiany klimatu od kilku lat jednostka ogranicza te działania. Trawniki przyuliczne zamiast pięć razy w roku koszone są trzy razy, a wybrane pasy między jezdniami – jeden lub dwa razy w sezonie.
Aby zapewnić jak najlepsze warunki zwierzętom żyjącym w mieście, w parkach i przy ulicach ZZW pozostawia miejsca, które koszone są tylko raz – jesienią. W ten sposób pielęgnuje się trawę pod koronami drzew i naturalne łąki miejskie. Można je podziwiać m.in. w parku Skaryszewskim, parku Pole Mokotowskie, parku Arkadia czy na skarpie mostu Marii Skłodowskiej-Curie. W tym roku wyłączonych z pierwszego koszenia jest przeszło 70 ha terenów ZZW.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Coraz więcej miast decyduje się na skuwanie betonu i asfaltu oraz zastępowanie go zielenią. Władze Krakowa przyg...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Samorządy lokalne prowadzą politykę zdrowotną dla swoich mieszkańców. To, czy jest skuteczna i jak wpływa na sta...
Łagodzą efekty miejskich wysp ciepła, redukują smog, poprawiają mikroklimat i często rewitalizują zdegradowane p...
24 miasta wchodzą w ostatnią fazę przygotowań do pozyskania dofinansowania z Funduszy Szwajcarskich. W grze jest...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Ekolodzy straszą, samorządowcy uspokajają. I zachęcają do przesiadki z aut na rowery.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas