- Działa on na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Firma OPTeam zastosowała w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego, co sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym – mówi Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.
W czym ci mogę pomóc?
Właśnie w stolicy Podkarpacia od kilkunastu dni na stronie serwisu Urzędu Miasta Rzeszowa działa taki wirtualny asystent.
Chatbota znaleźć można w prawym dolnym rogu strony, zarówno na komputerach, jak i smartfonach.
- Asystent „odpowie” na najważniejsze pytania dotyczące spraw załatwianych w trzech wydziałach, a w planach jest poszerzenie obsługi o kolejne wydziały – zapowiada urząd miasta.
Postanawiam więc skorzystać z nowego rozwiązania i sprawdzić, jak działa. Zadałam wirtualnemu urzędnikowi pytanie w jakich godzinach pracuje Urząd Miasta. W odpowiedzi dostałam link z kontaktem do Urzędu Miasta.