– Nasze badanie pokazało, że Polki dbają o urodę i robią to również mieszkanki mniejszych i mniej zamożnych miast – ocenia Maja Gronowska, kosmetolog i ekspertka internetowego sklepu Minti Shop, podsumowując wyniki firmowej ankiety, która w III kwartale ubiegłego roku objęła 1012 mieszkanek dziesięciu ośrodków miejskich. Badano w niej zwyczaje zakupowe Polek, dotyczące kosmetyków i usług kosmetycznych, w tym wydatki sięgające powyżej 150 zł miesięcznie.
Biorąc pod uwagę wzrost wymagań dotyczących pielęgnacji urody, jak również rosnące ceny kosmetyków (w tym modnych produktów manufaktur kosmetycznych) taka kwota wystarcza na niewiele więcej niż słoiczek kremu. Jak jednak wynika z badania Minti Shop, dla mieszkanek dużych miast bardziej liczy się jakość kosmetyku niż jego cena.
Ponad dwie trzecie badanych twierdzi, że kieruje się w wyborze składem produktu albo opiniami ekspertów, natomiast tylko 13 proc. zwraca uwagę przede wszystkim na cenę.
Z drugiej strony cena również ma znaczenie, skoro prawie 36 proc. uczestniczek badania wskazało, że najczęściej kupują kosmetyki podczas promocji. I robią to również te kobiety, które nie wskazują ceny jako kryterium decydującego przy zakupie.