Zarządzająca infrastruktura spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) zawarła porozumienie z katowickim samorządem w sprawie dodatkowego przedsięwzięcia, jakim będzie skomunikowanie stacji kolejowej z międzynarodowym dworcem autobusowym. Kolejarze przygotują także miejsce pod przyszłą budowę nowego peronu przy katowickim stadionie miejskim. W ramach umowy z miastem zobowiązali się do pomocy w uzyskaniu na niego pieniędzy.
Wybudowany zostanie tunel pod peronem nr 1, który połączy stację Katowice z ul. Mikołowską. Powstanie także kładka dla pieszych, która stanie się łącznikiem między węzłem przesiadkowym i międzynarodowym dworcem autobusowym przy ul. Sądowej, a ul. Mikołowską i stacją kolejową. Pozwoli to sprawnie przechodzić pasażerom pociągów do dalekobieżnych autobusów i odwrotnie. Za budowę kładki odpowiedzialne będzie miasto, które po zakończeniu inwestycji przejmie także tunel pod dworcem.
Największa inwestycja w Katowicach od dziesięcioleci
- Jako samorząd chcemy, aby ta inwestycja przyniosła korzyści dla mieszkańców nie tylko bezpośrednio na terenach infrastruktury kolejowej. Budowa kładki łączącej dworzec kolejowy z dworcem autobusowym i nowego peronu przy Arenie Katowice to efekt naszych intensywnych rozmów z inwestorem – poinformował Bogumił Sobula, wiceprezydent Katowic.
Czytaj więcej
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pas...
Zmieni się także technologia przebudowy dwóch kluczowych dla ruchu w mieście wiaduktów kolejowych nad ulicami Mikołowską i Św. Jana. Dzięki temu przez cały czas trwania inwestycji nie będzie wyłączany ruch tramwajów, co planowano wcześniej. Także zamknięty obecnie ruch samochodów pod wiaduktem na Mikołowskiej zostanie wznowiony wcześniej.