Co prawda, w całym kraju przybędzie niewiele kilometrów – tylko 175 w porównaniu do 267 km oddanych kierowcom w 2023 r. Za to zostaną domknięte kluczowe arterie dla szlaków północ – południe, a przy tym poprawi się dojazd do miejscowości turystycznych.
Prace przyspieszyły dzięki łagodnej zimie, bo część firm budowlanych nie zatrzymała robót mimo sezonowej przerwy, rozpoczętej w połowie grudnia. W rezultacie drogowy pracowali zarówno w północnych regionach kraju, przy budowie dróg ekspresowych w okolicy Świnoujścia, Szczecinka, pomiędzy Koszalinem i Gdańskiem, a także na obwodnicy Trójmiasta, jak również przy przedłużeniu autostrady A2 na wschód od Warszawy, przy obwodnicy Chełma, w górzystych odcinkach na południe od Rzeszowa, czy też na nowej Zakopiance. Betonowano obudowę tuneli na obwodnicy Węgierskiej Górki i montowano systemy bezpieczeństwa tuneli na ekspresówce S3 pomiędzy Bolkowem i Kamienną Górą.