Aktualizacja: 08.02.2025 06:51 Publikacja: 26.12.2023 16:27
Trasa tramwaju do Wilanowa będzie liczyć prawie 8 kilometrów i 31 przystanków
Foto: adobestock
Dopiero z początkiem września 2024 r. ruszy tramwaj do Wilanowa – władze stolicy wreszcie oficjalnie podały nowy, przesunięty termin uruchomienia największej w stolicy i jednej z największych w kraju inwestycji w rozbudowę sieci tramwajowej. Nieco wcześniej, bo wiosną przyszłego roku tramwaje pojadą ulicą Gagarina.
Z informacji stołecznego Urzędu Miasta wynika, że przyczyną opóźnienia inwestycji okazał się znacznie szerszy niż zakładano zakres przebudowy sieci ciepłowniczej na Mokotowie. Gdy pracownicy firmy Budimex, wykonawcy przedsięwzięcia, odsłonili rury okazało się, że część z nich, układana kilkadziesiąt lat temu, jest w kiepskim stanie. Zapadła więc decyzja o budowie nowego ciepłociągu – w sumie 8 kilometrów rur.
Rozwój spalarni w polskich miastach wchodzi w kolejną fazę. Mijają czasy, kiedy to samorządy z własnych środków finansowały tego typu inwestycje. Powodem są rosnące koszty. Dotacje ze środków UE mogą już nie wystarczyć.
Lewin Kłodzki, Dziwnów, Łeba i Świnoujście to gminy otwierające najnowszy ranking samorządowego zrównoważonego rozwoju.
Niemal 420 mln zł warte będą projekty rozwojowe dla regionu Warmii i Mazur, jakie zarząd województwa chce uruchomić we współpracy z lokalnymi samorządami.
Rządowy program budowy 100 obwodnic podsumowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Kolej odgrzewa dawny pomysł budowy nowego dworca Warszawa Gdańska wraz z kompleksem biurowym.
Powiązani z Kremlem biznesmeni zatrudnili amerykańskich lobbystów, aby doprowadzili do zniesienia sankcji na zakłady produkujące gaz skroplony w rosyjskiej Arktyce. Ten surowiec staje się głównym źródłem pieniędzy na wojnę Putina.
Gdyby wybory parlamentarne odbywały się na początku lutego, taki sam odsetek wyborców zagłosowałby na największe polskie partie polityczne. Udział w wyborach deklaruje prawie 80 proc. ankietowanych przez CBOS.
Kolejarze przygotowują plan budowy zintegrowanej sieci kolejowej. Będzie to odpowiednik wieloletniego planu budowy dróg krajowych, który powiązał inwestycje szosowe w jedną spójną sieć. Warszawska linia średnicowa do rozbudowy.
W dzisiejszym odcinku podcastu „Posłuchaj Plus Minus” porozmawiamy nie tylko o tym, jak Donald Trump zmieni Europę, lecz także, jakie konsekwencje dla naszego kontynentu przyniesie, coraz bardziej widoczny, polityczny „zwrot w prawo”. Kontekst dla naszej rozmowy będą stanowiły teksty z najnowszego numeru „Plusa Minusa”.
Koncern trafił na czarną listę norweskiego funduszu emerytalnego w związku z zakupem wydawcy gazet Polska Press i obawami o naruszanie wolności prasy i słowa. Po wdrożeniu przez nowy zarząd Orlenu zmian Norwegowie uznali, że ryzyka już nie ma.
W najnowszym odcinku „Politycznych Michałków” Michał Kolanko i Michał Płociński rozmawiają o politycznych wydarzeniach tygodnia. Czy narracja o „zamachu stanu” rzeczywiście ma wpływ na nastroje społeczne? Dlaczego Donald Tusk już teraz zapowiada rekonstrukcję rządu, która odbędzie się dopiero za kilka miesięcy? I wreszcie – czy Rafał Trzaskowski skutecznie zmienia swój wizerunek w kampanii prezydenckiej?
Zbyt mała liczba projektów morskich farm wiatrowych, tzw. drugiej fazy, które mogą powstać po 2030 r., może utrudnić realizację aukcji offshore. Dlatego rząd proponuje więcej projektów. Chce też lepszej współpracy z wojskiem na Bałtyku.
To, że w ostatnich latach liczba osób ubezpieczonych w ZUS rośnie, zawdzięczamy migrantom, którzy pracują i płacą składki. Bardzo ich potrzebujemy, bo częściowo uzupełniają lukę demograficzną, która się wytworzyła - mówi prof. Agnieszka Chłoń-Domińczak, prorektor SGH ds. nauki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas