Dopiero z początkiem września 2024 r. ruszy tramwaj do Wilanowa – władze stolicy wreszcie oficjalnie podały nowy, przesunięty termin uruchomienia największej w stolicy i jednej z największych w kraju inwestycji w rozbudowę sieci tramwajowej. Nieco wcześniej, bo wiosną przyszłego roku tramwaje pojadą ulicą Gagarina.
Z informacji stołecznego Urzędu Miasta wynika, że przyczyną opóźnienia inwestycji okazał się znacznie szerszy niż zakładano zakres przebudowy sieci ciepłowniczej na Mokotowie. Gdy pracownicy firmy Budimex, wykonawcy przedsięwzięcia, odsłonili rury okazało się, że część z nich, układana kilkadziesiąt lat temu, jest w kiepskim stanie. Zapadła więc decyzja o budowie nowego ciepłociągu – w sumie 8 kilometrów rur.
Kierowcy w Warszawie mogą odetchnąć z ulgą. Jakie ulice są znowu przejezdne?
Jednak tuż przed świętami część prac mocno utrudniających życie mieszkańcom Mokotowa miała swój finał. 23 grudnia kierowcy odzyskali część ulic, do tej pory wyłączonych z ruchu przez budowę nowej linii tramwajowej. Przejezdny jest cały ciąg czterech przebudowanych dróg o łącznej długości 2,5 km – od placu Unii Lubelskiej aż do Czerniakowskiej.
Czytaj więcej
Stolica Małopolski buduje nowe trasy tramwajowe. We wrześniu została oddana do użytku nowa linia na odcinku Krowodrza Górka-Górka Narodowa, gotowe są też koncepcje budowy kilku innych.
Na placu Unii Lubelskiej wraca organizacja ruchu sprzed
budowy tramwaju. Samochody jadą Puławską od Goworka w kierunku placu, ulice
Goworka i Spacerowa zostaną otwarte, a jadący z ulicy Waryńskiego mają dwa pasy do skrętu w lewo w Goworka. Dalej jednak ruch odbywa się
jednym pasem. Pojechać można tylko na dół, do Belwederskiej.