Mniej nowych dróg w polskich regionach

Rząd w nowym programie drogowym chce m.in. poszerzyć autostradę z Warszawy do Łodzi oraz wybudować nowe obwodnice Warszawy i Szczecina.

Publikacja: 04.02.2023 10:08

W 2023 r. drogowcy oddadzą kierowcom 260 km nowych szybkich tras. W ubiegłym roku włączono do ruchu

W 2023 r. drogowcy oddadzą kierowcom 260 km nowych szybkich tras. W ubiegłym roku włączono do ruchu 322 km

Foto: Shutterstock

W styczniu zapadły ważne decyzje dla rozpoczęcia budowy nowych szybkich dróg. Natomiast w przypadku już realizowanych tras tegoroczne plany zakładają włączenie do ruchu blisko 260 km nowych odcinków: m.in. ułatwiony zostanie wjazd do Warszawy od południa, domknięta będzie obwodnica Łodzi, wydłużą się odcinki drogi ekspresowej, która w przyszłości połączy Koszalin z Katowicami. Drogowcy mają też poprawić komfort jazdy na międzynarodowych szlakach łączących Polskę z Niemcami i Litwą. – Pokonamy kolejną barierę, przekraczając próg 5 tys. km dróg szybkiego ruchu w Polsce – zapowiedziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Inwestycje
Z myślą o najmłodszych. Miasta rewitalizują place zabaw
Inwestycje
Drogami wzdłuż Bałtyku pojedziemy szybciej. Ale część inwestycji ma opóźnienia
Inwestycje
Samorządowe wydatki przed inwestycjami w wiatr. Dołożą się do nich firmy?
Inwestycje
Na majówkę nad morzem dojedziemy w korkach
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Inwestycje
Najlepsze samorządowe inwestycje dwóch dekad Polski w Unii Europejskiej