Mniej nowych dróg w polskich regionach

Rząd w nowym programie drogowym chce m.in. poszerzyć autostradę z Warszawy do Łodzi oraz wybudować nowe obwodnice Warszawy i Szczecina.

Publikacja: 04.02.2023 10:08

W 2023 r. drogowcy oddadzą kierowcom 260 km nowych szybkich tras. W ubiegłym roku włączono do ruchu

W 2023 r. drogowcy oddadzą kierowcom 260 km nowych szybkich tras. W ubiegłym roku włączono do ruchu 322 km

Foto: Shutterstock

W styczniu zapadły ważne decyzje dla rozpoczęcia budowy nowych szybkich dróg. Natomiast w przypadku już realizowanych tras tegoroczne plany zakładają włączenie do ruchu blisko 260 km nowych odcinków: m.in. ułatwiony zostanie wjazd do Warszawy od południa, domknięta będzie obwodnica Łodzi, wydłużą się odcinki drogi ekspresowej, która w przyszłości połączy Koszalin z Katowicami. Drogowcy mają też poprawić komfort jazdy na międzynarodowych szlakach łączących Polskę z Niemcami i Litwą. – Pokonamy kolejną barierę, przekraczając próg 5 tys. km dróg szybkiego ruchu w Polsce – zapowiedziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Inwestycje
W tym roku ponad 400 km nowych szybkich dróg. Które regiony skorzystają najbardziej?
Materiał Promocyjny
Inwestycje biogazowe - jak zdobyć zaufanie społeczności?
Inwestycje
Nowe mosty i kładki w miastach. Duże ułatwienie dla mieszkańców
Inwestycje
Boom czy zastój. Czy do inwestycyjnego przyspieszenia rządu dołączą samorządy?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Inwestycje
Nowe obwodnice wyprowadzą ruch tranzytowy z mniejszych miast