Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:36 Publikacja: 21.10.2022 11:15
W 2024 r. ma być oddany ostatni południowy fragment trasy S1
Foto: adobestock
To realizowany w nowym śladzie, blisko 40-kilometrowy fragment ekspresówki pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą. Gdy zostanie ukończony, biegnąca przez region trasa połączy autostradę A1 i lotnisko w Pyrzowicach z Bielskiem Białą, Podbeskidziem i granicą ze Słowacją. Pozwoli także najszybciej przejechać z Katowic do Bielska, odciążając obecną drogę krajową nr 1 biegnącą przez Tychy i Pszczynę, najeżoną skrzyżowaniami i wiecznie zakorkowaną.
Brakujący fragment trasy podzielony na cztery odcinki realizacyjne ma już podpisane umowy z wykonawcami. Termin zakończenia budowy kawałka S1 od Bierunia do Oświęcimia wraz z obwodnicą Bierunia przypada na grudzień 2024 r. Natomiast odcinek Oświęcim - Dankowice powinien zostać ukończony już w sierpniu przyszłego roku, a odcinek Dankowice - Suchy Potok - w listopadzie 2023 r.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Uczniowie i przedszkolaki na wakacjach, a w placówkach pełną parą idą remonty. Trwa nie tylko odnawianie ścian,...
Mieszkańcy Krakowa odetchnęli z ulgą: skończyły się roboty przy torowisku na ulicy Franciszkańskiej, które rozpo...
Kolejne opóźnienie w sprawie budowy metra w Krakowie. Już wiadomo, że kluczowy dla inwestycji dokument, czyli de...
Gdynia ma dostać kolejną szansę przyspieszenia rozwoju gospodarczego. Stanie się tak za sprawą budowy Drogi Czer...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W gigantycznej inwestycji kolejowej w Katowicach, wartej blisko 4 mld zł przebudowie tamtejszego węzła kolejoweg...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas