Aktualizacja: 13.03.2025 16:04 Publikacja: 04.11.2021 13:36
Inwestycje infrastrukturalne wciąż rzadko realizowane są przy wykorzystaniu partnerstwa publiczno-prywatnego
Foto: AdobeStock
Chodzi o kompleksową modernizację ciągu ulic Karłowicza-Sobieskiego-Modrzewiowa oraz ulice: Lisa-Kuli, Graniczną i Mickiewicza. Ogłoszenie samorządu Marek o postępowaniu mającym wyłonić partnera inwestycji ukazało się 2 listopada w biuletynie Unii Europejskiej. Zgłoszenia będą przyjmowane do 6 grudnia.
- Od partnera prywatnego oczekujemy sfinansowania, wybudowania oraz utrzymania dróg przez okres umowy. Dzięki temu będziemy mogli za jednym zamachem zmodernizować cztery duże arterie – mówi Beata Orczyk, skarbnik Marek. W ramach inwestycji ułożona zostanie nie tylko nowa nawierzchnia, ale także chodniki i ścieżki rowerowe. Zaplanowano także budowę kanalizacji deszczowej, która w przyszłości pozwoli na przyłączenie do niej kolejnych ulic.
Duże miasta szykują się do kolejnego rozwojowego skoku w 2025 r. Pod warunkiem dostępności funduszy unijnych.
Ogłoszony pięć lat temu i wart 28 mld zł program budowy 100 obwodnic, przyniósł do tej pory wyjątkowo skromne efekty.
Rozwój spalarni w polskich miastach wchodzi w kolejną fazę. Mijają czasy, kiedy to samorządy z własnych środków finansowały tego typu inwestycje. Powodem są rosnące koszty. Dotacje ze środków UE mogą już nie wystarczyć.
Lewin Kłodzki, Dziwnów, Łeba i Świnoujście to gminy otwierające najnowszy ranking samorządowego zrównoważonego rozwoju.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Niemal 420 mln zł warte będą projekty rozwojowe dla regionu Warmii i Mazur, jakie zarząd województwa chce uruchomić we współpracy z lokalnymi samorządami.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Zdecydowana większość zamawiających publicznych nigdy w praktyce nie stosowała przepisów ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym, dotyczy to zarówno samorządu terytorialnego, jak i administracji centralnej.
Partnerstwo publiczno-prywatne (PPP) jest formą realizacji inwestycji publicznych opartej na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym.
Przedsiębiorcy, dążąc do dywersyfikacji swoich przychodów, zazwyczaj podejmują współpracę z sektorem prywatnym. Nie dostrzegają często potencjału, który leży w różnych formach współpracy z sektorem publicznym. Tymczasem, styk biznesu i sfery publicznej to znacznie więcej niż zamówienia publiczne.
Czy partnerstwo publiczno-prywatne jest nieprzejrzyste i stwarza ryzyko korupcji? Czy jest drogie, a jego procedura trwa zbyt długo? Obalamy mity dotyczące PPP, odpowiadając na najważniejsze pytania.
Do sprzedaży trafiło 101 apartamentów i dziesięć lokali usługowych. Gdańska Esencja będzie gotowa wiosną 2027 roku. Inwestycja Euro Stylu powstaje w ramach projektu PPP.
Doświadczenia ostatnich trzech lat nauczyły nas przykładać większą wagę do tego, co nieprzewidywalne. Należy więc zadbać, aby umowa o PPP zawierała możliwości reakcji na niezależne od stron okoliczności zewnętrzne.
Kraków przygotowuje się do rozpoczęcia gigantycznej inwestycji realizowanej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
„Nadzwyczajna klauzula” dopuszcza zmianę nie tylko w zakresie wynagrodzenia wykonawcy, ale też m.in. zakresu świadczeń czy czasowego zawieszenia wykonania umowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas