Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 09:06 Publikacja: 21.08.2021 13:19
Foto: AdobeStock
Oblegane przez wczasowiczów Wisła i Szczyrk są zakorkowane samochodami, a dojazd do nich na dodatek utrudniają ciągnące się roboty drogowe. Dramatycznym problemem stała się przebudowa drogi wojewódzkiej 941 stanowiącej najważniejszy wjazd do miasta – od strony Ustronia i Skoczowa.
Warta prawie 100 mln zł umowa Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach z firmami IBM Podbeskidzie oraz M-Silnice podpisana w grudniu 2018 r. zakłada zakończenie inwestycji do połowy października 2021 r. Inwestycja jest mocno skomplikowana: obejmuje całkowitą rozbiórkę starej drogi na odcinku przeszło 5 kilometrów, a prowadzone od 2019 r. roboty prowadzone są przy utrzymaniu ruchu samochodów. Rozbierane są dotychczasowe i budowane od nowa obiekty inżynierskie, w tym 5 mostów, przepusty i 5 murów oporowych. Nowa będzie także kanalizacja deszczowa i wodociąg. Przebudowywana jest także sieć gazowa i energetyczna.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Uczniowie i przedszkolaki na wakacjach, a w placówkach pełną parą idą remonty. Trwa nie tylko odnawianie ścian,...
Mieszkańcy Krakowa odetchnęli z ulgą: skończyły się roboty przy torowisku na ulicy Franciszkańskiej, które rozpo...
Kolejne opóźnienie w sprawie budowy metra w Krakowie. Już wiadomo, że kluczowy dla inwestycji dokument, czyli de...
Gdynia ma dostać kolejną szansę przyspieszenia rozwoju gospodarczego. Stanie się tak za sprawą budowy Drogi Czer...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W gigantycznej inwestycji kolejowej w Katowicach, wartej blisko 4 mld zł przebudowie tamtejszego węzła kolejoweg...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas