Reklama

NIK: kolejowa kompromitacja zamiast komunikacyjnej rewolucji

Podróżowanie po Pomorzu Zachodnim miało być sprawne, szybsze i wygodniejsze. Zamiast profitów z wielkiego projektu jest fiasko przeszło miliardowej wartości przedsięwzięcia.

Publikacja: 27.01.2023 10:34

Szczecińska Kolej Metropolitalna (SKM), która miała ruszyć we wrześniu 2022 r., utknęła w przysłowio

Szczecińska Kolej Metropolitalna (SKM), która miała ruszyć we wrześniu 2022 r., utknęła w przysłowiowym polu i nie wiadomo, kiedy z niego wyjedzie

Foto: Marek Stokowski

Szczecińska Kolej Metropolitalna (SKM), która miała ruszyć we wrześniu 2022 r., utknęła w przysłowiowym polu i nie wiadomo, kiedy z niego wyjedzie. To jedna z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych na Pomorzu Zachodnim, na którą liczyli mieszkańcy regionu. Jej realizację zbadał NIK, a wyniki kontroli nie zostawiają na wykonawcach suchej nitki.

Winę za tę komunikacyjną katastrofę ma ponosić zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK). Jej działania związane z przygotowaniem, realizacją oraz nadzorem nad budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej NIK oceniła negatywnie. Kontrola wykazała brak postępów, złe przygotowanie przedsięwzięcia, pojawiło się ryzyko utraty środków unijnych. - Żadne z planowanych zamierzeń do końca 2022 r. nie zostało w pełni zrealizowane - informuje NIK.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Fundusze Unijne
Fundusze unijne pomogą w rozwoju turystyki na Podkarpaciu. Cztery główne obszary
Fundusze Unijne
Samorządy Mazowsza rozbudują sieć tras rowerowych
Fundusze Unijne
Nowe „Czyste Powietrze”. Zawarto już umowy na ponad 100 mln zł
Fundusze Unijne
Unijne pieniądze zmieniają metropolie i ich najbliższe okolice
Fundusze Unijne
Rusza wielki program pożyczek z KPO na transformację cyfrową samorządów
Reklama
Reklama