Reklama
Rozwiń
Reklama

Wygrani i przegrani Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych

Najwięcej dotacji per capita popłynie do województwa Podkarpackiego, najmniej – ponad trzy razy mniej – do Wielkopolski. Samorządowcy ostro protestują przeciw niejasnym kryteriom podziału tego rządowego wsparcia.

Publikacja: 15.12.2020 19:53

Podkarpacie otrzyma największe wsparcie w przeliczeniu na mieszkańca. Na zdjęciu most im. Tadeusza M

Podkarpacie otrzyma największe wsparcie w przeliczeniu na mieszkańca. Na zdjęciu most im. Tadeusza Mazowieckiego w Rzeszowie

Foto: fot. Adobestock / Robert

– Dziś, we wtorek, złożyliśmy wniosek do Najwyższej Izby Kontroli o sprawdzenie kryteriów i sposobu wyboru projektów do dofinansowania. Pracujemy także nad skargą do WSA w tej sprawie – informuje Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.

To kolejna odsłona konfliktu na linii rząd-samorząd, jaki rozgorzał po przedstawieniu wyników konkursowej części Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych o wartości w sumie 4,35 mld zł. Konkurs oznaczał, że pieniądze nie trafią do wszystkich, ale jedynie do tych wskazanych przez premiera. Już pisaliśmy, że dotacje ominą prawie wszystkie metropolie i miasta na prawach powiatu, za to relatywnie znacznie większe wsparcie dostaną mniejsze gminy i powiaty. Kryteria tego podziału są jednak niejasne.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Inwestycje
Zielone tory? To dziś niemal norma
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Inwestycje
Tramwaj pojedzie na krakowskie Azory
Inwestycje
Z Krakowa pod Tatry pociągiem dojedziemy szybciej. Dzięki dofinansowaniu z KPO
Inwestycje
Wakacje to czas na termomodernizację szkół i przedszkoli. Mniejsze koszty energii
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Inwestycje
Duży ruch w inwestycjach tramwajowych: jedne finiszują, inne startują
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama