Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 10:11 Publikacja: 11.06.2020 23:54
Stary terminal gdyńskiego portu mógł przyjmować jednostki o długości do 170 m. Nowy otworzy się na statki długości do 245 m.
Foto: Fot. Pixabay
Nowy terminal będzie mógł przyjmować jednostki o znacznie większej długości, sięgającej 240-245 metrów. Stary terminal pozwala na obsługę promów o maksymalnej długości 170 metrów.
Budynek znajduje się sąsiedztwie Kapitanatu Portu oraz Muzeum Emigracji. Za rok ma zastąpić działający dotychczas terminal znajdujący się w głębi portu, przy Nabrzeżu Helskim. Innymi słowy, zamiast w głębi portu promy będą teraz przybijać do jego wysuniętych w stronę wody nabrzeży, praktycznie u samego wejścia do portu. To znacznie skróci czas pobytu jednostek w porcie i ułatwi manewrowanie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Władze Krakowa nową inwestycję tramwajową zaplanowały w ten sposób, by ingerencja w zieleń została maksymalnie o...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Kraków ruszył z przygotowaniami do budowy nowej linii tramwajowej. Będzie to kolejny odcinek Krakowskiego Szybki...
W niedzielę oddano do ruchu pierwszy odcinek największego projektu kolejowego w południowej Polsce.
Uczniowie i przedszkolaki na wakacjach, a w placówkach pełną parą idą remonty. Trwa nie tylko odnawianie ścian,...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Mieszkańcy Krakowa odetchnęli z ulgą: skończyły się roboty przy torowisku na ulicy Franciszkańskiej, które rozpo...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas