W mijającym roku kolejne miasta ogłosiły plany budowy i rozbudowy kolei aglomeracyjnych. Budować chcą Rzeszów i Lublin, rozbudowywać m.in. Łódź, Warszawa, Poznań i Szczecin. Plany rysowane są też na Dolnym i Górnym Śląsku.
I tak, istotnym elementem planowanej Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej miałby stać się nieczynny od lat dworzec Świebodzki w centrum miasta. W planach są m.in. inwestycje na liniach w stronę Wołowa, Jaworzyny Śląskiej i Środy Śląskiej.
„Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk pozytywnie ocenił ten pomysł i uzgodniliśmy, że w ciągu trzech miesięcy przygotujemy pełną koncepcję układu sieci, zakresy inwestycji infrastrukturalnych, zapotrzebowanie na tabor i oczywiście szacowany koszt całego przedsięwzięcia” – napisał Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego, po wrześniowym spotkaniu z władzami Wrocławia. To oznacza, że wstępny projekt Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej miałby być gotowy na początku 2021 roku.
Na lata trzydzieste?
Wśród pięciu dolnośląskich projektów zgłoszonych i przyjętych do ministerialnego programu Kolej Plus znajduje się zadanie pt. „Budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław”.
CZYTAJ TAKŻE: Lublin szykuje się do przełomowej inwestycji