Reklama

Nieuchronna rewolucja. Kiedy Polska odetchnie od trujących samochodów

Warszawa i Kraków wprowadzą strefy czystego transportu już w połowie przyszłego roku. Swój projekt dopina Wrocław, ale w innych miastach ekorewolucja idzie opornie.

Publikacja: 29.01.2023 18:30

Strefa czystego transportu w Warszawie ma objąć funkcjonalne centrum miasta, czyli ok. 7 proc. powie

Strefa czystego transportu w Warszawie ma objąć funkcjonalne centrum miasta, czyli ok. 7 proc. powierzchni stolicy

Foto: Shutterstock

To nie jest pytanie „czy”, ale w jakim kształcie miasta będą wprowadzać strefy czystego transportu – przekonywał Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, przedstawiając w minionym tygodniu koncepcję takiej strefy dla stolicy. Jej utworzenie oznacza zakaz wjazdu i poruszania się w określonych obszarach dla starych aut. – Skoro taki obowiązek zapisano jako kamienie milowe w Krajowym Planie Odbudowy, to wcześniej czy później trzeba je będzie zrealizować – podkreślał.

Unijne wymogi

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekologia
Walka z powodziami błyskawicznymi. Nowe zbiorniki retencyjne powstają w miastach
Ekologia
Jak działa wodny recykling. „Krok w stronę gospodarki o obiegu zamkniętym”
Ekologia
Gminy widzą korzyści z wiatru. „To znaczący zastrzyk finansowy”
Ekologia
Wymiana kopciuchów i termomodernizacja. Jak samorządy wspierają transformację energetyczną
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Ekologia
Coraz więcej gmin chętnych do obsługi Czystego Powietrza
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama