Reklama

Nieuchronna rewolucja. Kiedy Polska odetchnie od trujących samochodów

Warszawa i Kraków wprowadzą strefy czystego transportu już w połowie przyszłego roku. Swój projekt dopina Wrocław, ale w innych miastach ekorewolucja idzie opornie.

Publikacja: 29.01.2023 18:30

Strefa czystego transportu w Warszawie ma objąć funkcjonalne centrum miasta, czyli ok. 7 proc. powie

Strefa czystego transportu w Warszawie ma objąć funkcjonalne centrum miasta, czyli ok. 7 proc. powierzchni stolicy

Foto: Shutterstock

To nie jest pytanie „czy”, ale w jakim kształcie miasta będą wprowadzać strefy czystego transportu – przekonywał Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, przedstawiając w minionym tygodniu koncepcję takiej strefy dla stolicy. Jej utworzenie oznacza zakaz wjazdu i poruszania się w określonych obszarach dla starych aut. – Skoro taki obowiązek zapisano jako kamienie milowe w Krajowym Planie Odbudowy, to wcześniej czy później trzeba je będzie zrealizować – podkreślał.

Unijne wymogi

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekologia
Wspólne sadzenie lasów. Dla lepszego powietrza i przyszłych pokoleń
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ekologia
Park narodowy na terenach Międzyodrza. To zysk czy koszty dla regionu?
Ekologia
Lepsze powietrze w Krakowie, wokół miasta – niekoniecznie
Ekologia
Jak samorządy inwestują w ochronę klimatu? Unijne dotacje na rozwój zieleni
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ekologia
Miasta mogą dostać środki na gospodarowanie wodami opadowymi. W grze 500 mln zł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama