Aktualizacja: 18.01.2025 06:14 Publikacja: 09.11.2022 10:03
Foto: Napoleon Bryl
Nagranie z debaty:
Eksperci dyskutują o transporcie rowerowym z punktu widzenia sportowców i turystyki. W dyskusji „Rozwój aktywności fizycznej, korzyści płynące z aktywności fizycznej. Co nam dają rowery?” Głos zabrali paraolimpijczycy, olimpijczycy, przedstawiciele związków sportowych oraz organizacji turystycznych.
Rower jako codzienny środek transportu, inwestycje w infrastrukturę i kampanie edukacyjne – to główne tematy debaty podczas wrześniowego Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.
Jak włączyć rower do turystyki i rekreacji, wykorzystywać jego potencjał w regionach, a także jak integrować społeczność wokół rowerowych inicjatyw – o tym, między innymi, dyskutowali goście Polish Bicycle Summit.
Integralną częścią wydarzenia z 17 kwietnia w Centrum Olimpijskim w Warszawie były debaty poświęcone wymianie wiedzy i najlepszych praktyk oraz ich wpływu na rozwój infrastruktury rowerowej w Polsce i innych krajach.
Jak doprowadzić do wspólnych działań samorządowców i rowerowych entuzjastów? Odpowiedź przynoszą obrady II Forum Rowerowego na Warmii i Mazurach, w którym wzięli udział pasjonaci jazdy rowerem oraz samorządowcy, dzięki którym powstają trasy rowerowe.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
W Polsce rowerowa rewolucja nabiera rozpędu, ale są kraje, w których dokonała się już dawno.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Trwają dyskusje jak finansować rozwój infrastruktury transportowej w UE. Ministerstwo Infrastruktury ma skrystalizowane poglądy na potrzeby Polski.
Park logistyczny w sąsiedztwie warszawskiego lotniska zaoferuje 11 tys. mkw. powierzchni. Obiekt ma być gotowy w lecie tego roku.
Obok KDP będzie tańsza oferta. Między Łodzią a Warszawą będzie kursował AeroExpress: co pół godziny, a w szczycie co 15 minut. Ma być podstawowym środkiem transportu między Warszawą, Łodzią i CPK – zapowiada Piotr Rachwalski, członek zarządu CPK.
Do lotów do Izraela wracają właśnie Wizz Air i linie z Grupy Lufthansy. LOT i większość dużych linii z UE i Bliskiego Wschodu już tam są. Izraelczycy mają tylko kłopot z bezpośrednimi podróżami do USA, bo bilety są bardzo drogie.
Rynek drogowych przewozów towarowych kusi inwestorów zyskami. Sztuczna inteligencja walczy o prymat ze spedytorami.
Nowelizacja prawa lotniczego odblokowuje inwestycje w otoczeniu lotnisk. Eksperci mówią o „przełamaniu inwestycyjnego paraliżu”.
Podczas konferencji prasowej po spotkaniu z prezydentem Ukrainy Wołodymyrem Zełenskim premier Donald Tusk ujawnił informacje o rosyjskim zagrożeniu dla światowego lotnictwa. I raczej nie chodziło mu o groźbę zestrzelenie samolotów, przed czym ostrzega EASA.
Branża spodziewa się poprawy koniunktury na rynku magazynowy i powrotu inwestorów do zakupów wraz z malejącą ceną pieniądza.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas