Aktualizacja: 01.07.2025 01:06 Publikacja: 21.04.2024 19:44
Uczestnicy pierwszej z debat skupili się na omówieniu tego, w jaki sposób rower staje się częścią zrównoważonego transportu w innych krajach.
Wprowadzeniem do dyskusji było wystąpienie Nilsa Steinhäusera, przedstawiciela Dutch Cycling Embassy. W swojej prezentacji podkreślił on te momenty, które w historii rozwoju infrastruktury rowerowej w Niderlandach okazały się najważniejsze. Poczynając od pierwszych nieudanych prób budowy ścieżek rowerowych, które były zbyt wąskie i nieadekwatnie zintegrowane z istniejącą siecią dróg, Steinhäuser przedstawił, jak te wczesne błędy, np. brak odpowiedniego szkolenia kierowców do interakcji z rowerzystami czy opór społeczny, ostatecznie doprowadziły do zmiany podejścia w planowaniu miejskim. Zwrócił przy tym uwagę na lekcje wyniesione z tych doświadczeń, wskazując, jak ważne jest myślenie o sieci rowerowej jako całości, a nie tylko o pojedynczych ścieżkach, które mają się gdzieś przecinać. Bezpieczna i spójna infrastruktura rowerowa wymaga szczegółowego planowania, w tym odpowiedniego projektowania skrzyżowań i integracji z innymi formami transportu.
Rower jako codzienny środek transportu, inwestycje w infrastrukturę i kampanie edukacyjne – to główne tematy deb...
Jak włączyć rower do turystyki i rekreacji, wykorzystywać jego potencjał w regionach, a także jak integrować spo...
Jak doprowadzić do wspólnych działań samorządowców i rowerowych entuzjastów? Odpowiedź przynoszą obrady II Forum...
W Polsce rowerowa rewolucja nabiera rozpędu, ale są kraje, w których dokonała się już dawno.
Kluczowymi elementami skutecznego zachęcania ludzi do przesiadania się na rowery są budowa przyjaznej infrastruk...
Choć mówi się, że samorządowcy mają tę „przypadłość”, że poradzą sobie ze wszystkimi przeciwnościami,to jednak s...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas