Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 08.08.2025 10:03 Publikacja: 08.03.2023 17:06
„Nowe Miasto” obejmuje niemal 700 ha Płaszowa i Rybitw. Zgodnie z projektem nowego planu na tym terenie mogłoby powstać ok. 35 tys. mieszkań
Foto: mat.pras.
Zielona, nowoczesna, wielofunkcyjna, z pełną infrastrukturą i obsługą. Taka ma być zabudowa „Nowego Miasta” w Krakowie – tak projekt nowego planu miejscowego prezentował na sesji rady Jerzy Muzyk, wiceprezydent miasta. – Kraków potrzebuje nowych mieszkań, Kraków musi ściągnąć do miasta nowych mieszkańców – podkreślał.
„Nowe Miasto” obejmuje niemal 700 ha Płaszowa i Rybitw. Zgodnie z projektem nowego planu na tym terenie mogłoby powstać ok. 35 tys. mieszkań. Przewidziano 150-metrowe drapacze chmur. Przeciwko zapisom procedowanego planu protestują działające na tym terenie firmy. Podnoszą, że żadne ich uwagi na etapie wyłożenia planu nie zostały uwzględnione. – A nowy plan znaczy dla nas wywłaszczenie – mówią przedsiębiorcy.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Miasta liczące od 100 do 400 tys. mieszkańców mają coraz lepszą infrastrukturę, dostęp do wykształconej kadry, r...
Województwo łódzkie, a następnie mazowieckie i pomorskie są regionami, w których branża turystyczna ma dotkliwe...
Trwa nabór do trzeciej edycji konkursu LublinUp!, którego celem jest wyłonienie i wsparcie najbardziej obiecując...
Wrocław skutecznie integruje sektor R&D z lokalną społecznością akademicką. Jest to jeden z głównych czynników s...
Choć w Polsce nie brakuje sieci obecnych w każdej miejscowości, to jednocześnie wciąż dobrze trzymają się te o z...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas