Zamiast roweru miejskiego wsparcie dla przedsiębiorców

fot. AdobeStock

W tym roku łodzianie nie skorzystają z roweru miejskiego. Przetarg na niego nie zostanie rozstrzygnięty, a przeznaczone na ten cel środki sfinansują wsparcie dla przedsiębiorców, dotkniętych trudną sytuacją w związku z pandemią koronawirusa.

Już od kilku miesięcy wiadomo było, że w tym roku Łódź może mieć problem z uruchomieniem systemu roweru publicznego. Na pierwszy ogłoszony przez miasto przetarg, dzięki któremu rowery miały pojawić się w mieście w kwietniu, nie wpłynęła żadna oferta. Władze miasta ogłosiły więc kolejny. Na rower zarezerwowanych było 22 mln zł. Jednak dwie firmy, które się zgłosiły się do drugiego przetargu chciały więcej: Homeport Polska 32 mln zł, a Orange Polska i Roovee – 28 mln zł.

Paląca potrzeba

Jednak i tym razem przetarg nie został rozstrzygnięty. Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi zdecydowała, że 10 mln z tej kwoty przeznaczone zostanie na wsparcie przedsiębiorców, których najbardziej dotknęły ograniczenia w związku z pandemią koronawirusa wprowadzone przez państwo.

– Wszyscy odczujemy skutki epidemii, ale na pewno nikt nie zostanie pozostawiony sam sobie. Miasto przygotowało plan wsparcia dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, firm rodzinnych, małych i średnich biznesów. Jesteśmy gotowi pomóc przedsiębiorcom tak, aby przetrwali kryzys, ale co jeszcze ważniejsze: będziemy także gotowi pomóc im wyjść z kryzysu – zapewnia prezydent Hanna Zdanowska.

Przedsiębiorcy mogą liczyć – między innymi – na odroczenie opłat i podatków, a następnie – na nieoprocentowane pożyczki i poręczenia kredytowe. Gdy sytuacja zacznie się stabilizować, miasto uruchomi specjalny fundusz poręczeń kredytowych, pożyczek i dotacji.

Środki przeznaczone na rower

– Na początek przeznaczamy na to 10 milionów złotych. Część tej kwoty pochodzi ze specjalnej rezerwy utworzonej do walki z epidemią, a część z tegorocznego przetargu na Rower Miejski – mówi Hanna Zdanowska.

System miejskiego roweru zostanie ponownie uruchomiony na wiosnę 2021 roku. Łódzki Rower Publiczny wystartował 30 kwietnia 2016 roku i funkcjonował do listopada 2019 roku, jego operatorem była firma Nextbike. W ostatnim okresie funkcjonowania łódzkiego roweru mieszkańcy mogli korzystać z 1574 rowerów dostępnych w 156 stacjach.

Początkowo nowy system miał być większy od dotychczasowego. Do dyspozycji miało być 2000 rowerów ulokowanych w 200 stacjach na terenie całego miasta – w tym w dzielnicach, do których do tej pory system nie docierał.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

To nie kina, muzea i teatry wywołują eskalację pandemii

Instytucje korzystają z dwutygodniowego, warunkowego otwarcia. Cieszą się wysoką frekwencją i obawiają zamknięcia w ...

Kanalizacja powyżej średniej krajowej

Aż 52 samorządy i spółki samorządowe Pomorza Zachodniego uzyskały w tym roku unijne dofinansowanie ...

Samorządność służy Bydgoszczy

Fundusze unijne stały się dodatkowym impulsem do rozwoju miasta nad Brdą. Zyskali mieszkańcy, biznes ...

Na uruchomienie miejskich fontann zdecydował się już Wrocław

Powoli wracają miejskie fontanny. Ale jeszcze nie wszędzie

Niektóre samorządy już uruchamiają miejskie fontanny, a inne czekają na zalecenia w tym zakresie z ...

Ponad 220 tys. zł do wygrania w loterii podatkowej

Władze Łodzi chcą zachęcić mieszkańców do płacenia podatków w mieście pierwszą w historii loterią ...

Biurowce: lokalne rynki ścigają Warszawę

W głównych ośrodkach regionalnych jest już prawie tyle biur, ile w Warszawie. A do ...