Odsłanianie Tatr. Nowy Targ ma uchwałę krajobrazową

Od lutego Nowy Targ ma uchwałę krajobrazową. Przepisy pozwolą na oczyszczenie miasta z reklamowej szpetoty, uporządkują też okolice „zakopianki”.

Publikacja: 16.03.2020 18:52

Popularna „zakopianka” to podręcznikowy przykład reklamowego bałaganu.

Popularna „zakopianka” to podręcznikowy przykład reklamowego bałaganu.

Foto: Fotorzepa, Bartosz Siedlik

Uchwała – podobnie jak przepisy w innych miastach – określa warunki sytuowania tablic i urządzeń reklamowych, a także obiektów małej architektury i ogrodzeń. Jej zapisy dzielą miasto na trzy strefy, w każdej obowiązują inne zasady lokalizacji reklam i szyldów.

Wejście w życie nowego prawa oznacza, że od 6 lutego nie wolno umieścić nowej reklamy – ani szyldu – niezgodnych z przyjętymi zapisami. Na dostosowanie istniejących tablic do wymogów uchwały właściciele mają rok.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Z regionów
Dzik w wielkim mieście ludzi się nie boi. Tylko łowczych
Z regionów
Dolny Śląsk infrastrukturalnym sercem Europy
Z regionów
Wybory prezydenckie: Dopisz się do spisu lub weź zaświadczenie przed wyjazdem
Z regionów
Do trójmiejskich portów wróciły statki wycieczkowe. To świetna reklama dla miast
Materiał Partnera
Nieetyczni dłużnicy w twoim regionie? Jest na nich sposób
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem